Elektromobilność Chcą dotacji na rowery elektryczne 05 sierpnia 2021 Elektromobilność Chcą dotacji na rowery elektryczne 05 sierpnia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Apel o prędkie wprowadzenie dotacji do zakupu e-rowerów wystosowało angielskie przedsiębiorstwo Halfords. Czy Wielka Brytania, która przewodzi na drodze europejskiej elektromobilności podąży za Francją i zacznie dotować elektryczne rowery? Reklama E-rower za starą brykę Sprzedawca akcesoriów i części samochodowych, systemów car-audio, nawigacji satelitarnej, rowerów oraz akcesoriów campingowych twierdzi, że Brytyjczycy powinni otrzymać gotówkę na zakup elektrycznych rowerów. Jednak jest pewien warunek: pieniądze na zeroemisyjny pojazdy miałyby zostać wydane, jeśli obywatele zezłomują stary samochód. Oczywiście ten z silnikiem spalinowym. Halfords wezwał rząd do wprowadzenia zachęt finansowych, ponieważ ceny elektrycznych rowerów są nadal poza zasięgiem wielu Brytyjczyków. Właściciel sieci sklepów chciałby, aby oprócz dopłat do e-rowerów wprowadzono wzorem Francji dotacje dla tych, którzy zezłomują swój wysokoemisyjny samochód. Francja: oddaj auto, a dostaniesz pieniądze na elektryczny rower Pieniądze na e-mobilność już są W Wielkiej Brytanii można już uzyskać dotacje do wielu form elektrycznego transportu: samochodów typu plug-in, motocykli, furgonetek i ciężarówek. Jak podaje angielski minister transportu Chris Heaton-Harris, rząd przygotowuje już program wsparcia dla kupna e-rowerów, a jego szczegóły zostaną podane na wiosnę. Jak na razie mówi się w Wielkiej Brytanii o wakacyjnym dotowaniu przejazdów dla e-rowerzystów, aby pobudzić entuzjazm zwolenników elektromobilności i nowych technologii, jednak na razie do tego nie doszło. Teraz pracownicy, którzy jeżdżą własnym samochodem do pracy, mogą ubiegać się o zwrot 45 pensów za milę, podczas gdy stawka za dojazd e-rowerem wynosi tylko 20 pensów. Firma Halfords chciałaby, aby to się zmieniło. – Rowery elektryczne mogą wypełnić ogromną dziurę w naszej krajowej strategii dojazdu do pracy. Zauważyliśmy, że popyt na e-rowery wzrósł o 76% w ubiegłym roku, ale wciąż jesteśmy w tyle za innymi krajami, w których e-rowery już wnoszą znaczący wkład w dojazdy do pracy – powiedział Paul Tomlinson, dyrektor ds. kolarstwa w firmie Halfords. Czy po Polsce dobrze jeździ się rowerem? Francuska électromobilité We Francji dotacja na e-rower wynosi 2500 euro, pod warunkiem, że przywiezie się na złomowisko stary samochód. Firma Halfords chciałaby, aby w Wielkiej Brytanii zwracano część pieniędzy za dojazdy tym, którzy dojeżdżają codziennie do biura elektrycznym rowerem. Sprzedaż rowerów elektrycznych stanowi obecnie 17% całej sprzedaży rowerów w Unii Europejskiej, a producent silników Bosch opublikował ostatnio przypuszczenia, że w ciągu najbliższych kilku lat wzrośnie ona do 50%. Czy rower elektryczny będzie kupowany chętniej niż konwencjonalny pojazd bez doładowania? A może wyprze z dróg samochody? Jeśli tak będzie, to jedynie w obrębie miasta, na krótkich dystansach. Przeczytaj więcej o założeniach Wielkiej Brytanii, która dąży jako pierwsza na świecie do bezemisyjnych dróg. źródło: halfords.com, ebiketips.road.cc Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.