#Chcemy wiedzieć, czyli młodzież o braku edukacji klimatycznej w programie nauczania

Młodzieżowy Strajk Klimatyczny wystosował list otwarty do Ministerstwa Edukacji Narodowej. Młodzi aktywiści poruszają w nim problem bagatelizowania tematu zmian klimatycznych.  

Ministerstwo Edukacji Narodowej oblało ważny test?

Bodźcem dla inicjatywy podjętej przez Młodzieżowy Strajk Klimatyczny był m.in. materiał dydaktyczny, który został  udostępniony przez ministerstwo  kilka tygodni temu. Film wywołał kontrowersje i spotkał się z falą krytyki. Można było z niego wywnioskować, że zmiany klimatyczne, które nas dotykają, niosą ze sobą… pozytywne skutki. 

Fotowoltaika od Columbus Energy

Nauka jako broń w walce ze zmianami klimatycznymi?

Błędy i powielanie nieprawdziwych informacji na temat kryzysu klimatycznego nie umknęły uwadze młodym działaczom. W swoim liście piszą oni o potrzebie wprowadzenia do systemu nauczania przedmiotu, który dostarczałby na ten temat rzetelnej wiedzy. 

Z opublikowanego przez Młodzieżowy Strajk Klimatyczny listu wynika, że to właśnie w odpowiedniej edukacji upatrują szans na skuteczną walkę ze zmianami klimatycznymi.

Młodzież przejmuje inicjatywę

Działania młodych ludzi na rzecz klimatu w ostatnim czasie stały się bardzo widoczne. Wystarczy wspomnieć, że w 2019 roku to właśnie nastoletnia aktywistka Gretha Thunberg została Człowiekiem Roku tygodnika “Time”. Na całym świecie organizowane były też liczne demonstracje na rzecz ochrony klimatu. W naszym kraju odbył się organizowany przez Młodzieżowy Strajk Klimatyczny “Protest Tysięcy Miast”.

List otwarty i zawarta w nim petycja skierowana do Ministerstwa Edukacji Narodowej są dowodem na to, że Młodzieżowy Strajk Klimatyczny bacznie przygląda się działaniom rządu i oczekuje ze strony polityków zdecydowanych działań na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi.

Źródło: noizz.pl