Elektromobilność Columbus Energy zasila elektryki na Helu 07 lipca 2020 Elektromobilność Columbus Energy zasila elektryki na Helu 07 lipca 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektryczne rowery, testowane na Półwyspie Helskim i Władysławowie w ramach projektu PKP TELKOL, są zasilane energią słoneczną z paneli Columbus Energy. Firma zamontowała swoją instalację fotowoltaiczną na specjalnej stacji do ładowania jednośladów. Reklama Stacja ładowania zasilana słońcem Pilotażowy projekt PKP TELKOL i firmy TrybEco ruszył w połowie czerwca br. we Władysławowie i Helu. W ramach rozwoju elektromobilności w tym regionie, mieszkańcy oraz turyści testują rowery i hulajnogi elektryczne, które są ładowane na dwóch modułowych stacjach, ustawionych przy dworcach PKP. Stacja na Helu jest zasilana energią słoneczną, przy wykorzystaniu paneli fotowoltaicznych Columbus Energy. – Nasze rozwiązania wpisują się w różne potrzeby Klientów – od wielkoskalowych farm fotowoltaicznych, przez instalacje Klientów biznesowych, domowych a także w mikroskali – stacjach zasilających elektryczne dwukołowce, tj. rowery, skutery czy hulajnogi – komentuje Michał Gondek, Prokurent Columbus Energy S.A. – Cieszymy się też, że Columbus Energy bierze udział w tak ciekawym projekcie jak PKP TELKOL. Promowanie elektromobilności opartej na zasadach współdzielenia, dostępnej dla Wszystkich i ekologicznej to kierunek przyszłości. Jesteśmy dumni z tego, iż tworzymy transformację energetyczną w Polsce. Zarówno wielkimi, jak i mniejszymi krokami. Technologia bezpieczna dla środowiska Instalacja zasilająca stację ładowania składa się z 4 paneli fotowoltaicznych o mocy 350 Wp, wykonanych w technologii MWT. Dzięki zastosowaniu tego rodzaju paneli, instalacja nie tylko pozwala na efektywne korzystanie z ekologicznego prądu, ale i sama jest bezpieczna dla środowiska, ponieważ w produkcji modułów wyeliminowano szkodliwy ołów. Zamontowane panele pozwolą na wyprodukowanie ok. 1400 kWh czystego prądu ze słońca rocznie. Columbus Energy i Śląskie Kamienice będą wspólnie realizowały projekt farm fotowoltaicznych Rowery gotowe do testów Przypomnijmy, że w ramach projektu PKP TELKOL i TrybEco – polskiego producenta rowerów i hulajnóg elektrycznych, do dyspozycji mieszkańców Helu i Władysławowa oddano łącznie 20 rowerów elektrycznych. Na w pełni naładowanej baterii rower elektryczny pokonuje nawet 100 km, a maksymalna prędkość przy wspomaganiu elektrycznym wynosi 25 km/h. Koszt godziny jazdy na elektrycznym rowerze to 20 zł. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.