Columbus Energy zasila elektryki na Helu

Elektryczne rowery, testowane na Półwyspie Helskim i Władysławowie w ramach projektu PKP TELKOL, są zasilane energią słoneczną z paneli Columbus Energy. Firma zamontowała swoją instalację fotowoltaiczną na specjalnej stacji do ładowania jednośladów. 

Stacja ładowania zasilana słońcem

Pilotażowy projekt PKP TELKOL i firmy TrybEco ruszył w połowie czerwca br. we Władysławowie i Helu. W ramach rozwoju elektromobilności w tym regionie, mieszkańcy oraz turyści testują rowery i hulajnogi elektryczne, które są ładowane na dwóch modułowych stacjach, ustawionych przy dworcach PKP. Stacja na Helu jest zasilana energią słoneczną, przy wykorzystaniu paneli fotowoltaicznych Columbus Energy.

Nasze rozwiązania wpisują się w różne potrzeby Klientów – od wielkoskalowych farm fotowoltaicznych, przez instalacje Klientów biznesowych, domowych a także w mikroskali –  stacjach zasilających elektryczne dwukołowce, tj. rowery, skutery czy hulajnogi komentuje Michał Gondek, Prokurent Columbus Energy S.A.Cieszymy się też, że Columbus Energy bierze udział w tak ciekawym projekcie jak PKP TELKOL. Promowanie elektromobilności opartej na zasadach współdzielenia, dostępnej dla Wszystkich i ekologicznej to kierunek przyszłości. Jesteśmy dumni z tego, iż tworzymy transformację energetyczną w Polsce. Zarówno wielkimi, jak i mniejszymi krokami.

Technologia bezpieczna dla środowiska

Instalacja zasilająca stację ładowania składa się z 4 paneli fotowoltaicznych o mocy 350 Wp, wykonanych w technologii MWT. Dzięki zastosowaniu tego rodzaju paneli, instalacja nie tylko pozwala na efektywne korzystanie z ekologicznego prądu, ale i sama jest bezpieczna dla środowiska, ponieważ w produkcji modułów wyeliminowano szkodliwy ołów. Zamontowane panele pozwolą na wyprodukowanie ok. 1400 kWh czystego prądu ze słońca rocznie.

Rowery gotowe do testów

Przypomnijmy, że w ramach projektu PKP TELKOL i TrybEco – polskiego producenta rowerów i hulajnóg elektrycznych, do dyspozycji mieszkańców Helu i Władysławowa oddano łącznie 20 rowerów elektrycznych. Na w pełni naładowanej baterii rower elektryczny pokonuje nawet 100 km, a maksymalna prędkość przy wspomaganiu elektrycznym wynosi 25 km/h. Koszt godziny jazdy na elektrycznym rowerze to 20 zł.