Ochrona środowiska Eco Aware – firma odzieżowa LPP z nowym projektem zielonej metki 14 czerwca 2020 Ochrona środowiska Eco Aware – firma odzieżowa LPP z nowym projektem zielonej metki 14 czerwca 2020 Przeczytaj także Ekologia Jest wielkości ziarenka piasku, żyje na drzewach i skacze na ponad metr. Tę wyjątkową krewetkę badacze znaleźli w indonezyjskiej dżungli Badacze i przewodnicy biorący udział w Expedition Cyclops badają Góry Cyklopów na północy Nowej Gwinei. To pierwszy raz kiedy teren tych pokrytych dżunglą szczytów jest tak intensywnie badany przez naukowców. Podczas tej wyjątkowej wyprawy znaleziono już kilka nieznanych dotąd nauce gatunków, w tym wyjątkową lądową krewetkę. Ochrona środowiska Nowy mural w Sandomierzu będzie oczyszczał powietrze Przy Parku Saskim w Sandomierzu odsłonięto nowy mural. Kolorem i grafiką nawiązuje do ekologii, ale to nie estetyka stanowi jego największy atut. Mural namalowano farbami fotokatalitycznymi, czyli takimi, które neutralizują szkodliwe składniki spalin i smogu. Niebawem ubrania firmy odzieżowej LPP będą oznaczone zieloną metką – na każdej z nich klient będzie mógł przeczytać, jak i z czego powstał dany produkt. Tkaniny pochodzą m.in. z odpadów produkcyjnych, celulozy drzewnej czy butelek. Reklama Moda przyjazna planecie? W sklepach firmy LPP – Mohito, Reserved czy Cropp na ubraniach pojawi się specjalna metka Eco Aware. Będzie informowała klientów o sposobie tworzenia produktu, a także materiale, z którego został uszyty. Firma LPP zadeklarowała również, że do 2025 roku ograniczy emisję gazów cieplarnianych o 15 proc. To działanie w ramach nowej strategii marki ogłoszonej w 2019 roku, która nazywa się „For People For Our Planet” i ma cztery filary: projektowanie i produkcja przyjazna środowisku, ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych, wprowadzenie ekologicznych produktów i zwiększenie chemicznego bezpieczeństwa produktów. Ciuchy z recyklingu Zielona metka Eco Aware będzie wisieć przy każdym produkcie, który powstał z recyklingu. Materiały, które mogą zostać wykorzystane to m.in. odpady produkcyjne, celuloza drzewna czy butelki. Reklama – Wszystkie towary z tej linii są oznaczone charakterystyczną zieloną metką. Na każdej z nich znajduje się informacja o tym, jak powstał dany produkt – czy podczas jego produkcji wykorzystaliśmy materiał przyjazny środowisku, technologię produkcji ograniczającą zużycie wody, energii. Wszystkie materiały stosowane w kolekcjach Eco Aware posiadają certyfikat niezależnej organizacji albo są kupowane od dostawcy, który jest właścicielem technologii przyjaznych środowisku – mówi Anna Miazga, Ekspertka ds. Zrównoważonego Rozwoju w LPP. Specjalny pojemnik Firma zapowiada, że do 2023 roku pojemniki na używaną odzież będą już we wszystkich sklepach spółki. W tej chwili umieszczono 50 pojemników w różnych lokalizacjach w całym kraju. – Jako polska firma rodzinna umożliwiamy klientom nie tylko zakup produktów Eco Aware, ale i dajemy pomysł na to, co zrobić z używanymi rzeczami. Łączymy do tego zmniejszanie oddziaływania na środowisko poprzez powtórne użycie produktów i pomaganie potrzebującym. Dwa lata temu w wybranych salonach Reserved, a rok później również w House i Mohito zainicjowaliśmy bowiem zbiórkę odzieży używanej. W specjalnie oznaczonych pojemnikach przy kasach klienci mogą zostawić ubrania dowolnej marki, które następnie trafiają do osób w trudnej sytuacji życiowej za pośrednictwem Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta – wyjaśnia Anna Miazga. Źródło: materiał LPP Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.