Eco Aware – firma odzieżowa LPP z nowym projektem zielonej metki

Niebawem ubrania firmy odzieżowej LPP będą oznaczone zieloną metką – na każdej z nich klient będzie mógł przeczytać, jak i z czego powstał dany produkt. Tkaniny pochodzą m.in. z odpadów produkcyjnych, celulozy drzewnej czy butelek. 

Moda przyjazna planecie? 

W sklepach firmy LPP – Mohito, Reserved czy Cropp na ubraniach pojawi się specjalna metka Eco Aware. Będzie informowała klientów o sposobie tworzenia produktu, a także materiale, z którego został uszyty. Firma LPP zadeklarowała również, że do 2025 roku ograniczy emisję gazów cieplarnianych o 15 proc. To działanie w ramach nowej strategii marki ogłoszonej w 2019 roku, która nazywa się „For People For Our Planet” i ma cztery filary: projektowanie i produkcja przyjazna środowisku, ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych, wprowadzenie ekologicznych produktów i zwiększenie chemicznego bezpieczeństwa produktów. 

Fotowoltaika od Columbus Energy

Ciuchy z recyklingu

Zielona metka Eco Aware będzie wisieć przy każdym produkcie, który powstał z recyklingu. Materiały, które mogą zostać wykorzystane to m.in. odpady produkcyjne, celuloza drzewna czy butelki.

Wszystkie towary z tej linii są oznaczone charakterystyczną zieloną metką. Na każdej z nich znajduje się informacja o tym, jak powstał dany produkt – czy podczas jego produkcji wykorzystaliśmy materiał przyjazny środowisku, technologię produkcji ograniczającą zużycie wody, energii. Wszystkie materiały stosowane w kolekcjach Eco Aware posiadają certyfikat niezależnej organizacji albo są kupowane od dostawcy, który jest właścicielem technologii przyjaznych środowiskumówi Anna Miazga, Ekspertka ds. Zrównoważonego Rozwoju w LPP.

Specjalny pojemnik

Firma zapowiada, że do 2023 roku pojemniki na używaną odzież będą już we wszystkich sklepach spółki. W tej chwili umieszczono 50 pojemników w różnych lokalizacjach w całym kraju. 

Jako polska firma rodzinna umożliwiamy klientom nie tylko zakup produktów Eco Aware, ale i dajemy pomysł na to, co zrobić z używanymi rzeczami. Łączymy do tego zmniejszanie oddziaływania na środowisko poprzez powtórne użycie produktów i pomaganie potrzebującym. Dwa lata temu w wybranych salonach Reserved, a rok później również w House i Mohito  zainicjowaliśmy bowiem zbiórkę odzieży używanej. W specjalnie oznaczonych pojemnikach przy kasach klienci mogą zostawić ubrania dowolnej marki, które następnie trafiają do osób w trudnej sytuacji życiowej za pośrednictwem Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Albertawyjaśnia Anna Miazga.

Źródło: materiał LPP