Elektromobilność Europejski sukces Tesli 28 lutego 2018 Elektromobilność Europejski sukces Tesli 28 lutego 2018 Przeczytaj także Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Rozpowszechniająca się świadomość ekologiczna połączona z odpowiedzialną troską za planetę przejawia się na rozmaity sposób. W tym obrębie mieszczą się działania związane z recyklingiem i właściwym gospodarowaniem odpadami, dążenia do wprowadzenia gospodarki o obiegu zamkniętym oraz tak proste z pozoru rzeczy, jak właściwe zagospodarowywanie resztek jedzenia lub korzystanie z naturalnych kosmetyków. Również poruszanie się po mieście może być prowadzone w sposób ekologiczny. Pomagają w tym elektryczne pojazdy komunikacji miejskiej, ale także samochody hybrydowe i elektryczne, wśród których prym wiodą pojazdy marki Tesla. Reklama Firma zarządzana przez Elona Muska może poszczycić się wieloma osiągnięciami. Wśród nich znajduje się nie tylko wyprodukowanie już 300 000. egzemplarza samochodu marki Tesla oraz wybitne osiągi pojazdów, ale także niewątpliwy wzrost zaufania do tej marki. Zwłaszcza ostatni czynnik można bardzo łatwo zaobserwować w Europie, ponieważ – jak podaje portal Automotive News – właśnie tam w 2017 roku sprzedaż elektrycznych Tesli Model S znacząco się zwiększyła, na niekorzyść porównywalnych z nią niemieckich luksusowych sedanów produkowanych przez koncerny, takie jak: BMW, Mercedes i Audi. Analizy firmy JATO wskazały, że w roku ubiegłym o 30% wzrosła sprzedaż Modelu S w Europie, osiągając wynik ponad 16,1 tys. egzemplarzy. W analogicznym okresie Mercedes S sprzedał się w ilości 13,3 tys. egzemplarzy (generując wzrost o 3%), a BMW 7 w jedynie 11,7 tys. egzemplarzy (co przekłada się na spadek sprzedaży o 13%). Samochody Tesla Model S coraz częściej pojawiają się na europejskich drogach, nawet pomimo cofnięcia państwowych dopłat na pojazdy tej marki, jak miało to miejsce w przypadku niemieckiego rynku. Na wzrost zainteresowania z pewnością ma także wpływ zataczająca coraz szersze kręgi afera dieslowa – producenci aut w testach sztucznie zaniżali wyniki emisji spalin, aby zachęcić klientów do zakupu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.