Giganci łączą siły, by walczyć z kryzysem klimatycznym

Na początku czerwca Amazon, Disney, Google, Microsoft, Netflix, Salesforce, Unilever i Workday zawiązali sojusz. Planują działać wspólnie, aby zwiększyć skalę inwestycji biznesowych w rozwiązania klimatyczne.

Razem można więcej

Partnerstwo liderów branży technologicznej i rozrywkowej to następstwo dążeń prezydenta Joe Bidena do zmniejszenia o połowę emisji CO2 do 2030 roku. Sojusz nazwany Business Alliance to Scale Climate Solutions (BASCS) ma służyć właśnie jako sieć wymiany wiedzy, która może pomóc w przyśpieszeniu osiągnięcia tego celu. Giganci będą współpracować z Funduszem Obrony Środowiska, Programem Ochrony Środowiska Narodów Zjednoczonych i Światowym Funduszem na rzecz Przyrody, aby dzielić się możliwościami finansowania, badaniami i najlepszymi praktykami mającymi na celu przyspieszenie rozwiązań klimatycznych.

– Firmy zdają sobie sprawę, że nie są w stanie rozwiązać tego problemu samodzielnie. Nawet te najbardziej ambitne, innowacyjne i bogate. Ten sojusz łączy tych, którzy na co dzień ze sobą konkurują. Teraz rozpoczną wspólną pracę nad projektami związanymi z czystą energią – powiedziała serwisowi Axios Elizabeth Sturcken z Funduszu Ochrony Środowiska.

Informację o sojuszu jako pierwszy podał reporter portalu Axios.

Potrzeba zmian

Członkowie BASCS deklarują, że skupią się na rozwijaniu inwestycji działających na rzecz redukcji emisji i upewnieniu się, że będą one miały wymierny wpływ.

– Przejście na gospodarkę niskoemisyjną wymaga fundamentalnych zmian w sposobie funkcjonowania i innowacji społeczeństwa, w tym sektora prywatnego – powiedział w oświadczeniu Vijay Sudan, dyrektor wykonawczy Disneya

Zrównoważona przyszłość

Specjaliści apelują o działania na rzecz ograniczenia emisji CO2. Inwestycje w zieloną energię rosną z roku na rok, ale to wciąż za mało. Konieczne jest odejście od paliw kopalnych.

Nadszedł czas na działania w dziedzinie klimatu. Każda firma, rząd i osoba fizyczna muszą podjąć pilne wyzwanie, jakim są zmiany klimatu i stworzyć zrównoważoną przyszłość dla wszystkich – powiedział w oświadczeniu Patrick Flynn, szef zrównoważonego rozwoju w Salesforce (CRM).

Źródło: axios.com, cnn.com