Ekologia Kolejna edycja “Żubr ratuje życie” – więcej zwierząt na etykietach piwa10 lipca 2020Przeczytaj także Ekologia Między nami wiewiórkami – wpływ sąsiedzkich relacji na życie gryzoni Kanadyjscy naukowcy odkryli, że rude wiewiórki żyjące w grupach mają większe szanse na przeżycie, ponieważ potrafią jednoczyć się w chwilach zagrożenia oraz umieją wspólnie gromadzić zapasy. Wnioski z badań pozwalają rozumieć lepiej nie tylko wzajemne relacje zwierząt, ale i innych istot społecznych, w tym ludzi. Ekologia Zanieczyszczone powietrze wpływa na silniejsze burze Najnowsze badania naukowców z MIT wykazały, że aerozole zawarte w zanieczyszczonym powietrzu, burzach piaskowych i pożarach lasów mogą intensyfikować zjawisko burzy. Może ona stać się coraz poważniejszym zjawiskiem pogodowym zagrażającym życiu i zdrowiu ludzi i zwierząt. Rok temu jedna z marek piw należących do Kompanii Piwowarskiej zmieniła wygląd swojej etykiety. Brandowego żubra zastąpiono sóweczką, wilkiem i rysiem. Teraz do tego grona dołączą kolejne zwierzęta – niedźwiedź brunatny i orzeł przedni.Spis treści Pierwsza edycja akcji w 2019 rokuNa pomoc zwierzętom w Białowieskim Parku NarodowymWięcej zwierząt zamiast żubraFundusz Żubra dla PrzyrodyPierwsza edycja akcji w 2019 rokuW minionym roku marka piwa “Żubr” ruszyła z pierwszą edycją akcji “Żubr ratuje życie”. Zbierano wtedy fundusze na ochronę zagrożonych wyginięciem zwierząt, które żyją w Polsce. Na etykietach znalazły się wilk, sóweczka i ryś. Ze sprzedaży piwa, marka przeznaczyła na ich ochronę milion złotych. Partnerem akcji był WWF Polska. Na pomoc zwierzętom w Białowieskim Parku NarodowymW tym roku “Żubr” chce pomóc Białowieskiemu Parkowi Narodowemu. Celem ponownie jest zebranie miliona złotych. Pieniądze zostaną przeznaczone na zakup sprzętu potrzebnego do skutecznej ochrony zwierząt. Będzie to m.in. ambulans leśny, dron monitorujący, sprzęt medyczny i laboratorium diagnostyczne oraz elementy potrzebne do budowy zagród. Więcej zwierząt zamiast żubraW związku z tym, w tegorocznej edycji na etykietach piwa będzie można znaleźć również wizerunek niedźwiedzia brunatnego oraz orła przedniego.– Teraz idziemy za ciosem i dajemy miłośnikom Żubra możliwość wsparcia aż 5 gatunków zwierząt, a Fundusz Żubra zakupi sprzęt, który będzie je ratował. Tą akcją realizujemy misję Żubra i przyczyniamy się do ochrony bezcennej polskiej przyrody. Nikt z nas nie chciałby przecież, żeby z polskich lasów bezpowrotnie zniknęły rysie czy niedźwiedzie – mówi Radosław Czapczyk, senior brand manager marki Żubr. Instalacje dla zwierząt na warszawskich jeziorachFundusz Żubra dla PrzyrodyMarka rozwija swoją działalność CSR-ową. W tym roku utworzyła Fundusz Żubra dla Przyrody. Zbierane dzięki niemu pieniądze mają wspierać ochronę dzikiej przyrody w Polsce. W kwietniu udzielił już pomocy Biebrzańskiemu Parkowi Narodowego na rzecz ratowania płonących torfowisk.Źródło: zubr.pl, wirtualnemedia.pl