Ekologia Mural w Warszawie podlicza na bieżąco nasz dług wobec pszczół! Świetny pomysł w stolicy20 października 2021 Ekologia Mural w Warszawie podlicza na bieżąco nasz dług wobec pszczół! Świetny pomysł w stolicy20 października 2021Przeczytaj także Ekologia Batony Mars w nowych opakowaniach. Ochrona środowiska czy greenwashing? W Wielkiej Brytanii batony firmy Mars będą sprzedawane w nowych opakowaniach, które jak twierdzi producent nadają się do recyklingu. Wcześniej podobną zmianę wprowadzono w Australii. Chociaż w teorii wydaje się to ruchem napawającym optymizmem, to warto zastanowić się czy akcja nie ma związku z greenwashingiem? Ekologia Nike a greenwashing. Ma wprowadzać klientów w błąd i stosować ekościemę Firma Nike została oskarżona o greenwashing. Według złożonego pozwu jedna z najbardziej znanych marek odzieży sportowej na świecie wprowadza swoich klientów w błąd. Czego dokładnie dotyczy oskarżenie? O 7,6 tys. zł co minutę wzrasta dług, który spłacać powinien każdy z nas. Do końca roku złoży się on na sumę ok. 4 mld zł. Taką kwotę będziemy winni… pszczołom. Na wartość pracy zapylaczy zwraca uwagę niestandardowa instalacja. Mural w Warszawie podlicza na bieżąco nasz dług wobec pszczół.Mural podlicza na bieżąco nasz dług wobec pszczółCiekawy mural właśnie pojawił się w stolicy. Umieszczony na nim licznik co sekundę aktualizuje informacje o tym, ile pieniędzy jesteśmy już w tym roku winni tym pożytecznym owadom.Do stworzenia muralu w Warszawie została wykorzystana farba fotokatalityczna, która ma właściwości antysmogowe. Dzięki temu zanieczyszczenia i toksyny, w tym np. składniki spalin samochodowych, które stykają się z pomalowaną nią powierzchnią, są przez nią wychwytywane i rozkładane na produkty neutralne dla środowiska.W ten symboliczny sposób podkreślamy wartość pracy pszczół, którą można przeliczyć na konkretną sumę. W dodatku szybko rosnącą, bo o ponad 7,6 tys. zł na minutę. Mamy nadzieję, że widząc taką kalkulację, wszyscy jeszcze silniej uświadomimy sobie to, jak wielką szkodą byłoby wyginięcie tych owadów, a tym samym – jak ważne jest, by temu zapobiegać i dbać o zapylacze – mówi Rafał Mosionek ze startupu ubezpieczeniowego Beesafe, odpowiedzialnego za powstanie muralu.Dzieło to jest elementem szerszej kampanii firmy ubezpieczeniowej Beesafe, która w ten nietypowy sposób rozpoczęła kampanię edukacyjną. „Świat bez pszczół to szkoda całkowita”W ramach kampanii „Świat bez pszczół to szkoda całkowita” prowadzona jest wraz z organizacjami działającymi na rzecz pszczół i bioróżnorodności – Klubem Gaja, Bractwem Bartnym i fundacjami Łąka oraz Kochajmy Pszczoły. Ubezpieczyciel planuje m.in. zajęcia dla przedszkolaków, wsparcie powstawania muzeum bartnictwa, tworzenie filmików z ekspertami, którzy obalą mity dot. pszczół, a także organizację warsztatów z tworzenia „moteli” dla tych owadów i łąk, które zapewnią im pożywienie.Mural będzie eksponowany na ścianie budynku przy ul. Jana Zamoyskiego 37 w Warszawie tylko do końca listopada 2021 roku, zatem trzeba się spieszyć, żeby go zobaczyć.źródło: beesafe.pl, PAPArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.