Wiadomości OZE Olbrzymi dźwig stanął w Rotterdamie. Pomoże w utrzymaniu elektrowni wiatrowych 01 października 2023 Wiadomości OZE Olbrzymi dźwig stanął w Rotterdamie. Pomoże w utrzymaniu elektrowni wiatrowych 01 października 2023 Przeczytaj także Eko styl życia To największy system kaucyjny na świecie! Czy Rumunia stanie się recyklingowym rajem? W czwartek 30 listopada w Rumunii uruchomiono największy na świecie krajowy system kaucyjny. Obejmuje on prawie 80 000 punktów zbiórki i umożliwia zwrot plastikowych, szklanych i metalowych opakowań na napoje o pojemności do 3 litrów. Dzięki zintegrowanemu systemowi informatycznemu, cała operacja może przebiegać sprawnie i z korzyścią dla obywateli. Rumunia to 13 europejski kraj, który wdrożył system kaucyjny. Eko styl życia 83% mieszkańców globu martwi się zmianą klimatu Tegoroczne lato, w Polsce rozciągnięte aż do października (3 października w Legnicy zanotowano rekordowe 29,3°C!), daje do myślenia. Kolejne miesiące najcieplejsze w historii pomiarów, gigantyczne i trudne do opanowania pożary, nawałnice, powodzie oraz niespotykane wcześniej susze sprawiają, że zmiana klimatu przestaje być odległą perspektywą. Potwierdzają to wyniki badania nastrojów społecznych wobec zmiany klimatu, przeprowadzonego na grupie blisko 19 tys. mieszkańców 27 krajów świata. Według jego wyników znaczna większość mieszkańców świata martwi się zmianami klimatu. Podobnie jest w Polsce. W mijającym tygodniu firma Mammoet zakończyła montaż dźwigu PTC210-DS w rotterdamskim porcie. Olbrzymi żuraw wznosi się na setki metrów ponad ziemię i co ciekawe ma służyć do wymiany… innych, mniejszych żurawi. Wszystko po to, aby dokonywać konserwacji na morskich elektrowniach wiatrowych u brzegów Holandii. Reklama Podniesie ponad 3 tysiące ton! Ten wielki żuraw wznosi się nad krajobrazem Rotterdamu PTC210-DS ma siłę rzędu 210 tysięcy tm [tonometry – jednostka siły używana głównie w branży dźwigów, bierze pod uwagę zarówno udźwig jak i wysokość, na jaką żuraw unosi obiekty] i maksymalny udźwig na poziomie 3,2 tys. ton. Żuraw ma możliwość obrotu o pełne 360 stopni, co mimo ogromnych rozmiarów daje mu dużą zdolność manewrową. Montażem zajęła się holenderska firma Mammoet. Jest to największy dźwig w flocie Mammoeta, a jednocześnie jedno z największych tego typu urządzeń na świecie. Żuraw powstał na zlecenie firmy Cadeler, która zajmuje się obsługą farm off-shore w całym rejonie Morza Północnego. Instalacje te mieszczą się często wiele kilometrów od lądu, więc do ich konserwacji potrzebne są statki. Cadeler posiada w swojej flocie dwie jednostki – Wind Ospray i Wind Orca. Statki te wymagają jednak ciągłego unowocześniania, w tym między innymi wymiany żurawi. To właśnie tym zadaniem zajmie się PTC210-DS. Mamy tu więc do czynienia z dźwigiem, który będzie wymieniał inne, mniejsze dźwigi. Reklama Największa na świecie pływająca morska farma wiatrowa Zwinny gigant. Olbrzymi żuraw z Rotterdamu poradzi sobie w każdej sytuacji Wielkie rozmiary zdają się sugerować, że dźwig jest toporny w działaniu. Nic bardziej mylnego. Oprócz olbrzymich rozmiarów, które oczywiście umożliwiają pracę nad wielkoskalowymi konstrukcjami (takimi jak inne dźwigi), PTC210-DS jest też bardzo wszechstronny i świetnie radzi sobie nawet, kiedy miejsca na manewr nie jest dużo. – PTC210-DS to perfekcyjny żuraw do tego zadania. Ma możliwość pełnego obrotu oraz zmiany ustawienia między luźnym a stabilnym wysięgnikiem, co sprawia, że obejmuje największą możliwą przestrzeń roboczą. Dźwigi PTC mogą też być składane w różnych konfiguracjach, więc mamy maszynę szytą na miarę do każdego zadania. W zakresie znajduje się długość i poziom poluzowania wysięgników, różne ilości przeciwwagi oraz dwie dostępne średnice pierścienia obrotowego – powiedział Drik Knoester z firmy Mammoet. Olbrzymi żuraw wymieni mniejsze dźwigi na statkach Wind Ospray i Wind Orca. Obydwie jednostki zyskają nowoczesne urządzenia produkcji GustoMSC. PTC-210DS został zamontowany na reji Mammoeta w rotterdamskim porcie. Lokalizacja została wybrana ze względu na bezpieczeństwo i logistykę. Umiejscowienie reji pozwala, aby obydwa statki zacumowały do niej jednocześnie z dwóch stron, dzięki czemu wielki żuraw będzie mógł obsłużyć dwie pływające jednostki w tym samym czasie. – Czytaj także: Budimex z umową na budowę terminala w Świnoujściu. Obiekt pomoże w montażu morskich farm wiatrowych Źródło: informacja prasowa – Mammoet Fot. Mammoet, Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.