Ekologia Papier toaletowy z biurowych ścinek? Propozycja na ciężkie czasy 27 marca 2020 Ekologia Papier toaletowy z biurowych ścinek? Propozycja na ciężkie czasy 27 marca 2020 Przeczytaj także Ekologia Innowacyjna, zielona przyszłość narciarstwa? Najpierw Kopenhaga, później Quebec w Kanadzie i Wielka Brytania. Czym są suche stoki i czy mogą być zieloną przyszłością narciarstwa? Ekologia Ekologiczna świadomość Polaków spada – nie stać nas na bycie “eko”? Mimo wszechobecnych treści edukacyjnych, świadomość Polaków na temat ochrony środowiska jest coraz mniejsza. Czy opisywane zjawisko wynika ze “zmęczenia tematem”? A może Polaków nie stać na bycie “eko”? Japońska firma Oriental stworzyła maszynę, która pozwala na recykling papieru w biurach. Urządzenie o nazwie White Goat na wbudowaną niszczarkę do papieru, a powstałe ścinki przerabia na papier toaletowy. Rozwiązanie jest nie tylko ekologiczne, ale też przydatne. Reklama Papier toaletowy prosto z biura Według zapewnień producentów, działanie White Goat jest proste. Potrzebujemy jedynie wody i papieru. Cały proces, który polega na zmianie papierowych ścinek w papier toaletowy, odbywa się automatycznie. Dodatkowo nie jest energochłonny – maszyna zużywa podobną ilość energii, co zwykły klimatyzator. Wystarczy umieścić papier w zamontowanej niszczarce i nacisnąć start. Twórcą pomysłu jest Kimihiro Nozawa z firmy Oriental. Plastik z odpadów zmieszanych, czyli nowy sposób na recykling Ekologiczne rozwiązanie Aby wyprodukować jedną rolkę papieru toaletowego maszyna potrzebuje około 40 kartek, a sam proces trwa około 30 minut. Według wyliczeń regularne używanie jej w biurze pozwala „oszczędzić” nawet 60 drzew rocznie. To bardzo istotne, jeśli wziąć pod uwagę, że każdego dnia spłukujemy w toaletach ekwiwalent 27 tys. drzew. Komercyjne użycie Problemem jest z pewnością rozmiar urządzenia – jego długość, a także szerokość wynoszą 1,8 m, waga sięga natomiast niemal 600 kg. Do wad urządzenia zaliczyć także trzeba wysoką cenę – wynosi ona 125 tys. dolarów, a więc ok. 600 tys. zł. Jeśli firma spróbuje wprowadzić sprzęt na ogólnoświatowy rynek, wcześniej musi zmniejszyć zarówno jej gabaryty, jak i cenę. źródło: earth911.com, fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.