Polska Polacy nie chcą kupować pakowanego mięsa 21 kwietnia 2020 Polska Polacy nie chcą kupować pakowanego mięsa 21 kwietnia 2020 Przeczytaj także Ekologia Czy Kokosanka zostanie najlepszym pingwinem świata? Mieszkanka gdańskiego zoo deklasuje przeciwników Kokosanka jest wyjątkowym pingwinem i to nie tylko dlatego, że żyje daleko od typowych dla swojego gatunku obszarów południowej Afryki. Mieszkanka gdańskiego zoo jest prawdopodobnie jedynym żyjącym w niewoli pingwinem albinosem. Teraz ta wyjątkowa nielotka walczy o zwycięstwo w międzynarodowym konkursie na najlepszego pingwina świata. Polska Columbus realizuje Term Sheet z grupą DTEK. W ramach umowy w Chrzanowie powstanie wielkoskalowy magazyn energii Columbus wraz z Grupą DTEK startuje z realizacją projektu BESS (Battery Energy Storage System) w Polsce. Spółka DRI, należąca do Grupy DTEK, rozpoczęła proces nabycia od Columbus największego magazynu energii, który Spółka przygotuje do warunków RTB (Ready to Build). Wielkoskalowy obiekt ma powstać w Chrzanowie (woj. małopolskie). Rodacy uważają, że pakowane mięso jest gorszej jakości od tego, które jest wystawiane w ladach chłodniczych. Liczba sklepów „Biedronka” z ladą rośnie dynamicznie, a Polacy taki sklep uważają za „luksusowy”. Reklama W tej chwili już 114 „Biedronek” w całym kraju ma ladę z mięsem. Najwięcej tak wyposażonych sklepów ma Warszawa – 10. Dlaczego niechętnie wybieramy pakowane mięso? – Konsumenci podkreślają, że lada mięsna stanowi jeden z ważniejszych magnesów zakupowych. Takie Biedronki określane są mianem „de luxe”. Pamiętajmy, że placówki Biedronki to wciąż w większości wolno stojące obiekty. To powoduje, że chcąc kupić mięso na obiad, klienci musieli do tej pory po zrobieniu zakupów w Biedronce pójść dodatkowo do sklepu mięsnego – mówi Portalowi Spożywczemu Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry. Polscy konsumenci uważają, że mięso z lady jest bardziej świeże. Tymczasem w rzeczywistości jest ono pakowane zbiorczo. Innym tematem są plastikowe opakowania, które z pewnością znikną w przyszłości również z branży mięsnej. Eksperci uważają jednak, że plastik ma nikły wpływ na popularność mięsa z lady. – Sądzę, że redukcja w pełni rozwiniętych opakowań plastikowych ma miejsce i dokona się stosunkowo szybko, ale…w niewielkim stopniu jest to skutkiem powrotu lad. Pojawiają się rozwiązania alternatywne dla plastiku, czyli opakowania kompostowalne, jednoskładnikowe (a więc łatwo recyklowalne), naturalne, inne. Trafią one zarówno na półki jak i do użycia na ladach – mówi Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego. 70 proc. Polaków wybiera mięso porcjowane i mimo silnego trendu wegetariańskiego, mięso to w Polsce wciąż podstawa każdego obiadu. WHO przestrzega przed nadmiernym spożyciem mięsa i zaleca je do trzech razy w tygodniu w konkretnych porcjach. Źródło: portalspozywczy.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.