Wiadomości OZE W polskich miastach pojawi się sieć skuterów elektrycznych Jeden Ślad 05 stycznia 2018 Wiadomości OZE W polskich miastach pojawi się sieć skuterów elektrycznych Jeden Ślad 05 stycznia 2018 Przeczytaj także OZE Nowe wyzwania i duże inwestycje – Columbus podsumował rok 2023 Grupa Columbus Energy opublikowała raport roczny za 2023 roku. Jak wynika z treści raportu, skonsolidowane przychody Grupy Columbus wyniosły 465 mln zł. Grupa znacząco poprawiła wynik EBITDA i marżowość. Polska To pierwszy taki ciągnik w Polsce. Obrobi pole… bez kierowcy Na polach uprawnych w okolicach Głubczyc (woj. opolskie) zobaczyć można nietypowy pojazd, wyciągnięty żywcem z filmów science-fiction. Urządzenie to ciągnik na gąsienicach, który jednak… nie posiada kabiny dla kierowcy. Wyprodukowany przez holenderską firmę AgXeed pojazd całkowicie samodzielnie porusza się po polu. Rozwój elektromobilności doceniają przede wszystkim użytkownicy klasycznych środków lokomocji, którzy wreszcie mogą poruszać się po swym mieście w sposób szybszy, wygodniejszy, a przy tym ekologiczny. Reklama W wielu polskich miastach pojawiły się już sieci oferującej samochody elektryczne przeznaczone do carsharingu; wśród nich znajduje się m.in. Vozilla oraz Panek CarSharing. Upowszechniają się także wypożyczalnie elektrycznych rowerów, które oferuje m.in. Veturilo i skutery elektryczne np. Blinkee. Jako pierwsi z usług nowej sieci Jeden Ślad skorzystali mieszkańcy Warszawy. Docenili oni przede wszystkim rozwiązania przyjazne użytkownikom: m.in. aplikację pełniącą funkcję kluczyka uruchamiającego pojazd oraz korzystną ofertę cenową. W przypadku klientów indywidualnych wypożyczenie pojazdu wynosi 69 groszy za minutę przy gratisowych dwóch pierwszych minutach jazdy. Opłacalny jest również abonament: skorzystanie z niego zmniejsza cenę do 35 groszy za minutę. Powyższe udogodnienia sprawiły, że ofertą warszawskiego start-upu zainteresowały się nawet takie firmy, jak KFC, Uber czy PizzaHut, a podobną decyzję rozważa także Poczta Polska. – Przeciętnie kurier robi po mieście 150 km dziennie. Miesięcznie paliwo dla skutera w tym wypadku kosztuje około 1 tys. zł. My oferujemy jednoślad w stałym abonamencie 500–650 zł, z pakietem baterii, obrandowaniem pojazdu w firmowych barwach, a nawet z indywidualnie projektowanymi kuframi transportowymi – zauważa Łukasz Banach, jeden z właścicieli start-upu, w wywiadzie udzielonym portalowi rp.pl. Zaledwie w maju ubiegłego roku na ulicach Warszawy pojawiły się pierwsze ekologiczne skutery sieci Jeden Ślad, a firma planuje już ekspansję na kolejne miasta; wśród nich znajdą się m.in. Katowice, Kraków i Trójmiasto. Właściciele start-upu szacują, że do końca 2018 roku utworzona przez nich sieć będzie liczyła już 1000 egzemplarzy ekologicznych pojazdów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.