Wiadomości OZE W polskich miastach pojawi się sieć skuterów elektrycznych Jeden Ślad 05 stycznia 2018 Wiadomości OZE W polskich miastach pojawi się sieć skuterów elektrycznych Jeden Ślad 05 stycznia 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Prawa zwierząt Mur na granicy polsko-białoruskiej blokuje migrację rysi. Czy grozi im wymarcie? Gdy w 2022 roku na polsko-białoruskiej granicy budowano 186 kilometrowy mur, ekolodzy alarmowali o skutkach dla ekosystemów, a w szczególności dla szczególnie cennego obszaru Puszczy Białowieskiej. Politycy, mimo świadomości konsekwencji, podjęli decyzję w oparciu o interes narodowy, ignorując środowiskowy. Po kilku latach od ,,uszczelnienia granicy” wiemy już, jakie są konsekwencje muru dla populacji rysia. Rozwój elektromobilności doceniają przede wszystkim użytkownicy klasycznych środków lokomocji, którzy wreszcie mogą poruszać się po swym mieście w sposób szybszy, wygodniejszy, a przy tym ekologiczny. Reklama W wielu polskich miastach pojawiły się już sieci oferującej samochody elektryczne przeznaczone do carsharingu; wśród nich znajduje się m.in. Vozilla oraz Panek CarSharing. Upowszechniają się także wypożyczalnie elektrycznych rowerów, które oferuje m.in. Veturilo i skutery elektryczne np. Blinkee. Jako pierwsi z usług nowej sieci Jeden Ślad skorzystali mieszkańcy Warszawy. Docenili oni przede wszystkim rozwiązania przyjazne użytkownikom: m.in. aplikację pełniącą funkcję kluczyka uruchamiającego pojazd oraz korzystną ofertę cenową. W przypadku klientów indywidualnych wypożyczenie pojazdu wynosi 69 groszy za minutę przy gratisowych dwóch pierwszych minutach jazdy. Opłacalny jest również abonament: skorzystanie z niego zmniejsza cenę do 35 groszy za minutę. Powyższe udogodnienia sprawiły, że ofertą warszawskiego start-upu zainteresowały się nawet takie firmy, jak KFC, Uber czy PizzaHut, a podobną decyzję rozważa także Poczta Polska. – Przeciętnie kurier robi po mieście 150 km dziennie. Miesięcznie paliwo dla skutera w tym wypadku kosztuje około 1 tys. zł. My oferujemy jednoślad w stałym abonamencie 500–650 zł, z pakietem baterii, obrandowaniem pojazdu w firmowych barwach, a nawet z indywidualnie projektowanymi kuframi transportowymi – zauważa Łukasz Banach, jeden z właścicieli start-upu, w wywiadzie udzielonym portalowi rp.pl. Zaledwie w maju ubiegłego roku na ulicach Warszawy pojawiły się pierwsze ekologiczne skutery sieci Jeden Ślad, a firma planuje już ekspansję na kolejne miasta; wśród nich znajdą się m.in. Katowice, Kraków i Trójmiasto. Właściciele start-upu szacują, że do końca 2018 roku utworzona przez nich sieć będzie liczyła już 1000 egzemplarzy ekologicznych pojazdów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.