Elektromobilność Samochód elektryczny magazynem energii 14 czerwca 2021 Elektromobilność Samochód elektryczny magazynem energii 14 czerwca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Odnawialne źródła energii mają być rozwiązaniem dla świata pogrążonego w kryzysie klimatycznym. Te źródła są bowiem niewyczerpalne, a kluczową i być może wkrótce rozwiązaną kwestią jest ich magazynowanie. Na przykład… w elektrycznym samochodzie. Reklama Magazyn energii w aucie Coraz większy problem środowiskowy zmusza kraje na całym świecie do ograniczenia emisji i rezygnacji z paliw kopalnych. W dyskusji o OZE często pojawia się wątek magazynowania energii, wytworzonej np. w ciągu dnia przez mikroinstalację fotowoltaiczną. Jak i gdzie można zmagazynować tę energię, aby użyć jej w innym terminie? Wraz ze wzrostem instalacji systemów rozproszonych, pojawiły się magazyny energii, które przechowują wytworzoną energię do momentu, kiedy zechcemy jej użyć. Nie wszyscy właściciele domów mogą sobie jednak pozwolić na inwestycję w drogie akumulatory. Ale co by było, gdyby byli już w posiadaniu gigantycznej baterii, która stoi w garażu? Okazuje się, że pojazdy elektryczne mogą stać się dobrym źródłem magazynowania energii. Marka Ford chce sprawić, aby ich elektryczne pickupy pełniły funkcję akumulatorów sieciowych dla gospodarstw domowych. Kiedy sieć ma awarię, rozwiązaniem jest własna mikrosieć i elektryczna ładowarka Pickup z wieloma gniazdkami Ford F-150 Lightning, to pierwszy elektryczny pickup Forda, który posiada mnóstwo gniazdek, dzięki czemu w razie awarii energetycznej, może nawet przez trzy dni zasilić dom dzięki akumulatorom. Natomiast Ford F-150 Hybrid, zasilił już mocą 7,2 kW niektóre gospodarstwa w Teksasie, kiedy nastąpiła zimowa, gigantyczna awaria sieci. Technologia zastosowana w nowym pickupie opiera się na dwukierunkowej ładowarce Ford Charge Station Pro o natężeniu 80 A. Dzięki tej ładowarce można zasilić dom z pomocą akumulatora pickupa przez maksymalnie trzy dni. Funkcja pro dla planety Ford planuje też wprowadzić modernizację systemu Intelligent Power. To z kolei pozwoli wykorzystać samochodowy akumulator do dostarczenia energii podczas szczytowego zapotrzebowania na nią. Samochód można ładować nocą, kiedy opłaty są niższe. Funkcja ta będzie dostępna tylko w Ford Charge Station Pro, posiadającej specjalne funkcje do zarządzania przepływami energii zarówno do sieci, jak i poza nią. Taka ładowarka będzie wymagała profesjonalnej instalacji. Szybkie ładowarki stają się standardem, przynajmniej w przypadku Australii, czy Stanów Zjednoczonych. Pierwsza na świecie ładowarka EV zasilana energią pływów i fal Magazynowanie staje się coraz istotniejsze, ponieważ odnawialne źródła energii zaczynają stanowić większy udział w ogólnym miksie energetycznym świata. Prosumenci mają realny udział w utrzymaniu stabilności sieci i jak najlepszym wykorzystaniu OZE. Magazyny energii połączone z elektromobilnością stosowane na globalną skalę mogą przynieść prawdziwą rewolucję w energetyce. źródło: hackaday.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.