Elektromobilność Sukcesy Ursusa w sektorze pojazdów elektrycznych 23 listopada 2016 Elektromobilność Sukcesy Ursusa w sektorze pojazdów elektrycznych 23 listopada 2016 Przeczytaj także Elektromobilność Co piąty nowy samochód na świecie jest elektryczny. Rewolucja na kołach przyspiesza – ale nie wszędzie W 2024 roku sprzedaż aut elektrycznych przekroczyła 17 milionów sztuk. To nie są już dane z działu „innowacje”, ale brutalna rzeczywistość motoryzacyjna: elektryki masowo wyjeżdżają z salonów. Jak wynika z raportu Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA), aż 1 na 5 nowo zarejestrowanych pojazdów na świecie to EV. Tyle tylko, że tempo tej rewolucji – choć nieodwracalne – jest bardzo nierówne. Elektromobilność Tesla czy BYD – która technologia baterii wygrywa? Sprawdź analizę niemieckich naukowców Producenci aut elektrycznych niechętnie dzielą się szczegółowymi informacjami o zastosowanych technologiach. Grupa niemieckich naukowców z Politechniki w Akwizgranie wzięła sprawy w swoje ręce. Porównali ze sobą baterie zastosowane w autach amerykańskiego koncernu Tesla oraz chińskiego – BYD. Konsorcjum, którego częścią jest Ursus wygrało przetarg na dostarczenie elektrycznych autobusów do Warszawy. Monika Kośko wiceprezes Ursusa informuje, że firma prowadzi także rozmowy dotyczące elektrycznych aut dostawczych. Reklama Ursus zapowiada rozwój nowych produktów, dedykowanych na rynek europejski. Są to głównie ciągniki, ale firma przewiduje także rozwój portfolio pojazdów elektrycznych i eko. Jak mówi Monika Kośko, firma będzie rozwijać gamę autobusów będziemy rozwijać o trzy nowe modele. Pierwszy to Ekovolt, z bateriami pozwalającymi na przejechanie 100 km. Drugi, City Smile pozwala na przejechanie 160 km. Trzecia nowość to wykorzystujący wodór autobus z ogniwami paliwowymi, dysponujący zasięgiem 450 km. Elektrycznej pojazdy w przyszłej produkcji to nie tylko autobusy. Jak informuje Kośko, Ursus prowadzi rozmowy z podmiotami zainteresowanymi samochodami dostawczymi z napędem elektrycznym. Plany te są szczególnie istotne, ponieważ najpewniej wymiana flot na elektryczne będzie dotowana przez Unię Europejską w najbliższych latach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.