Elektromobilność W Polsce działa największa fabryka baterii do aut elektrycznych na świecie03 września 2022 Elektromobilność W Polsce działa największa fabryka baterii do aut elektrycznych na świecie03 września 2022Przeczytaj także Ochrona środowiska Technologia w służbie przyrody. Specjalne urządzenie będzie monitorować stan Odry Ubiegłoroczna katastrofa ekologiczna na Odrze spowodowała ogromne straty nie tylko dla rzeki, ale i połączonych z nią ekosystemów. Z tego powodu miasto Wrocław nawiązało współpracę z T-Mobile, w ramach której zainstalowano pływające urządzenia do monitorowania stanu rzeki. To tylko jeden z przykładów pokazujących, że polskie miasta wdrażają coraz więcej nowych technologii, które pozwalają im odpowiadać na wyzwania związane z szybką urbanizacją. Fotowoltaika Najpierw wiatraki, teraz fotowoltaika. Czy nowa ustawa zablokuje rozwój energii słonecznej w Polsce? Chociaż reforma ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wciąż czeka na podpis, wśród wielu ekspertów z branży OZE już budzi wiele wątpliwości. Planowane zmiany mają istotnie utrudnić rozwój fotowoltaiki w Polsce. Niektórzy porównują ich konsekwencje do zasady 10H. Jak jest naprawdę? LG Energy Solution Wrocław to największy na świecie zakład produkujący baterie do samochodów elektrycznych. Fabryka zostanie rozbudowana, aby dostarczać na rynek ponad milion akumulatorów rocznie. To nie koniec koreańskich inwestycji w elektromobilność w Polsce.Największa fabryka baterii na świecieBudowa zakładu w podwrocławskich Biskupicach Podgórnych rozpoczęła się w 2016 roku. Obecnie fabryka koreańskiego koncernu LG jest największym tego typu obiektem nie tylko w Europie, ale i na całym świecie (przynajmniej tak podaje firma). Zakład pod Wrocławiem zajmuje powierzchnię ponad 100 ha. Po rozbudowie fabryka osiągnie docelową moc produkcyjną 115 GWh. Pozwoli to na dostarczanie baterii do ponad miliona aut elektrycznych rocznie.LG Energy Solution Wrocław to de facto małe miasteczko zlokalizowane wzdłuż ulic, których nazwy wiele mówią o działalności zakładu – Seulska, Koreańska i Innowacyjna. Na terenie fabryki kursują bezemisyjne linie minibusów dla pracowników, funkcjonują sklepy z koreańskimi produktami, a obok zakładu powstać ma nawet przedszkole.W zakładzie pracuje 10 tys. osób nie tylko z województwa dolnośląskiego, którzy pracują nad bateriami dla największych koncernów samochodowych na świecie. Na tym nie kończy się wpływ działalności azjatyckiego inwestora na polskim rynku.Koreańskie inwestycje nad WisłąFabryka pod Wrocławiem ma duży wpływ na polską gospodarkę – już teraz eksport baterii produkowanych w Polsce wynosi aż 2% wartości całego krajowego eksportu. Co ważne, inwestycje w przemysł nie muszą oznaczać negatywnego wpływu na środowisko. Zakład LG Energy Solution Wrocław już dziś jest zasilany w 100% energią z OZE.Do 2050 roku osiągniemy RE100 (udział 100% OZE) w całym łańcuchu wartości. Będziemy sprawdzali naszych dostawców, zatwierdzali ich udział w projekcie RE100 i zachęcali do prowadzenia kampanii na rzecz redukcji emisji dwutlenku węgla. Po tym czasie będziemy aktywnie realizować nasz cel, jakim jest uzyskanie statusu ujemnego śladu węglowego – komentuje LG Energy Solution. A co dzieje się z wadliwymi i zużytymi akumulatorami oraz resztkami odpadów pozostałych po produkcji baterii? Trafiają do zakładu recyklingu obsługiwanego przez koreański holding POSCO w Bukowicach na Dolnym Śląsku.Odpady poprodukcyjne zostają tam rozdrobnione na sproszkowaną czarną masę, która kierowana jest następnie do innego działu koncernu Posco, który zajmuje się produkcją środków chemicznych.Koreańczycy zbudowali w Polsce zakład recyklingu baterii. Rocznie przetworzy 7 tysięcy ton odpadówTo jeszcze nie koniec koreańskich inwestycji związanych z elektromobilnością w Polsce.Kolejna największa fabryka w PolscePod Wrocławiem działa już fabryka baterii do aut elektrycznych, a po drugiej stronie kraju – w Stalowej Woli – Koreańczycy wybudują, jak twierdzi Ministerstwo Aktywów Państwowych, największy na świecie zakład produkujący folię do baterii aut elektrycznych na świecie.Wartość inwestycji w pierwszym etapie to prawie 3 mld zł. Pracę w fabryce znajdzie ok. 500 osób. Docelowo inwestycja sięgnie 10 mld złotych, co oznacza kolejne setki nowych miejsc pracy.W Polsce powstanie największa na świecie fabryka folii do baterii aut elektrycznychNagromadzenie inwestycji związanych z elektromobilnością może doprowadzić z czasem do stworzenia w Polsce zupełnie nowego łańcucha wartości dostaw i wartości. To ważne z uwagi na fakt, że jest to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź gospodarki, wspierana dodatkowo przez programy finansowania z Unii Europejskiej.Ale Polacy nie gęsi i swoje firmy też mają. Impact Clean Power Technology, firma z Pruszkowa, nie zamierza oddawać pola Koreańczykom i zbuduje GigafactoryX – zakład produkujący nowoczesne systemy bateryjne. Spółka celuje w pozycję lidera na europejskim rynku elektromobilności.Firma z Pruszkowa zbuduje wielką fabrykę baterii GigafactoryXźródło: lgensol.pl, zdj. główne – mat. prasowe. LG Energy Solution WrocławArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.