Ochrona środowiska W walkę z plastikiem włącza się branża herbaciana 01 września 2022 Ochrona środowiska W walkę z plastikiem włącza się branża herbaciana 01 września 2022 Przeczytaj także Ochrona środowiska Trwa wielka podróż dookoła Bałtyku. Aktywiści właśnie przeszli polskie wybrzeże Ekspedycja Save The Baltic Sea to akcja, w ramach której aktywiści chcą obejść Bałtyk dookoła. Wędrówka zaczęła się 11 marca, a cała grupa właśnie zakończyła podróż wzdłuż polskiego wybrzeża. Ekspedycja spędziła dwadzieścia dni w naszym kraju, spotykając się z lokalnymi naukowcami, działaczami na rzecz środowiska i studentami, aby dowiedzieć się więcej o stanie i przyszłości polskich brzegów Bałtyku. Ochrona środowiska Patrz pod nogi, czyli o jadowitych żmijach w Tatrach. Co zrobić, gdy ukąsi? W powietrzu czuć już zapach wakacji. Coraz więcej z nas myśli o urlopie i wyjeździe, na przykład w góry. Tam jednak może zadziwić nas nie tylko widok cen, ale też i… żmij, które wraz ze wzrastającymi temperaturami zaczęły pojawiać się na szlakach. Znana marka herbat zapowiedziała, że do końca roku 2022 całościowo wyeliminuje plastik ze swoich opakowań oraz przejdzie na torebki pochodzenia roślinnego. Co dokładnie obejmują zmiany planowanie przez Lipton? Reklama Roślinne, biodegradowalne oraz nadające się do recyclingu Zanieczyszczenia plastikiem to plaga ludzkości. Dlatego nie dziwi fakt, że coraz więcej marek podejmuje kroki wyeliminowania plastiku ze swoich produktów czy łańcucha dostaw. “Plastik to nowy węgiel”. Zanieczyszczenie plastikiem groźniejsze niż elektrownie węglowe? Koncern Unilever, właściciel marek takich jak Axe, Ben&Jerry’s, Lipton czy Dove już w 2019 roku zadeklarował, że do 2025 roku wyeliminuje z produkcji ponad 100 tys. ton plastiku oraz zbierze i przetworzy więcej opakowań niż sprzedaje. Teraz marka Lipton w partnerstwie z organizacją Rainforest Alliance i Ethical Tea Partnership zmienia opakowania herbaty. Do produkcji wszystkich torebek na herbatę będzie wykorzystywać w 100% materiał pochodzenia roślinnego. Dodatkowo marka deklaruje wytworzenie 10 miliardów kompostowalnych torebek herbaty każdego roku oraz przekształcenie opakowań wytwarzanych z wielu materiałów w całkowicie papierowe, nadające się w 100% do recyklingu. Dzięki temu kolejne 285 ton opakowań w pełni nadaje się do ponownego przetworzenia. Czytaj także: Lipton Ice Tea pierwszą marką, która wprowadza do obiegu w Polsce butelki wykonane w 100% z recyklingu Rozwiązania sprzyjające gospodarce o obiegu zamkniętym Firma dąży również do wyeliminowania folii plastikowej z opakowań herbaty w całej Europie (Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria, Portugalia i Wielka Brytania). Dzięki usunięcie folii plastikowej ze wszystkich opakowań, wyeliminuje 1100 ton plastiku rocznie z obiegu na rynku europejskim. – Wiemy, że większość (90%) ludzi chce żyć w bardziej zrównoważony sposób, ale prawie połowa z nich (40%) nie wie, jak może tę ideę przełożyć na codzienność. Jako lider kategorii herbat w Polsce […] przyspieszamy nasze przejście na w pełni odnawialne i oparte wyłącznie na materiałach pochodzenia roślinnego. To dla nas bardzo ważne aby eliminować plastik i wybierać rozwiązania sprzyjające gospodarce o obiegu zamkniętym – podkreśla Anna Tryfon, Lipton Brand Manager.– Nowe, bardziej przyjazne środowisku opakowania Lipton stopniowo wchodzą już na rynek Polski, całe portfolio marki w organicznych opakowaniach zobaczymy na półkach sklepowych do końca 2022 roku – dodaje Anna Tryfon. Czytaj także: Jak powstaje i skąd wzięła się herbata? Co zagraża jej uprawom? Z czego są zrobione nowe torebki herbaty Lipton? Nowe torebki herbaty Lipton wyprodukowano z papieru i odnawialnego materiału roślinnego (PLA). Oznacza to, że można je kompostować, tak jak inne odpady spożywcze. Dzięki temu marce uda się zmniejszyć ilość wytwarzanych odpadów w całym łańcuchu życia produktu. Nowy projekt opakowania Lipton zawiera cienką powłokę biokomponentu na wewnętrznej stronie pudełek kartonowych, dzięki czemu zapewnia świeżość i aromat herbaty, aż do momentu jej otwarcia przez konsumenta. Ponadto wszystkie opakowania kartonowe są wyprodukowane na bazie materiałów pochodzących z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony i posiadających certyfikat PEFC. – Wizją marki Lipton jest wytwarzanie wyjątkowej, wysokiej jakości herbaty, która nie pozostawia żadnych odpadów dzięki wykorzystaniu w pełni odnawialnych źródeł. W naszych torebkach i opakowaniach herbaty używamy materiałów pochodzenia roślinnego, które można zwrócić naturze. Naszym celem jest wykorzystywanie takich rozwiązań na jak najszerszą skalę, aby były dostępne dla każdego – wyjaśnia Anna Tryfon, Lipton Brand Manager. Herbaty Lipton w nowych biodegradowalnych opakowaniach pochodzenia roślinnego dostępne są już na polskim rynku, a całe portfolio zostanie wymienione do końca 2022 roku. Czy wiesz, że ekologiczne opakowania wprowadziło Pyszne.pl? Poznaj pudełka pokryte materiałem z alg źródło: informacja prasowa Lipton; GlobeScan i IKEA Research, całkowita wielkość próby 31 428 dorosłych (w wieku 18+) w 30 krajach, sierpień-wrzesień 2019, wikipedia.org/wiki/Polilaktyd, dekra-certification.com.pl/certyfikacja-fsc-i-pefc.html Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.