Właściciele samochodów Tesla Motors zadowoleni ze swojego wyboru

Rynek samochodów elektrycznych rozwija się nadzwyczaj szybko. Wszystko przez firmę Tesla Motors, która swoimi samochodami rozkochała w sobie wielu konsumentów. Firmę tą można porównać do Apple, która swoim pierwszym iPhonem na swój sposób zmieniła świat, a przede wszystkim postrzeganie telefonu komórkowego.

Fotowoltaika od Columbus Energy

Podobnie jest z firmą Elona Muska, która poprzez swoje innowacyjne modele samochodów elektrycznych znacząco pobudziła branżę, oraz co równie ważne – wykształciła świadomość konsumencką, która jest bardzo istotnym aspektem. Jeszcze kilka lat temu, mało kto brał na poważnie możliwość wyparcia samochodów spalinowych z dróg – sukces Tesli pokazuje, że to wcale nie musi być taka abstrakcja, jak jeszcze jakiś czas temu.

O jakim sukcesie mowa? Tak naprawdę jest ich wiele, lecz najnowszym osiągnięciem, jakim może pochwalić się firma z siedzibą w San Carlos, jest pierwsze miejsce w rankingu satysfakcji konsumentów Consumer Reports. Według przeprowadzonych badań 91% użytkowników samochodów Tesla Motors ponowiłoby swój wybór, ponownie wybierając któryś z gamy modeli amerykańskiego producenta. Na następnych miejscach znajduje się kolejno Porsche oraz Audi, którym do miejsca lidera rankingu brakuje odpowiednio 7 oraz 14 punktów procentowych.

Według ekspertów motoryzacyjnych ranking ten nie wziął się z przypadku. Szeroko rozwinięta sieć ładowarek typu SuperCharger, zerowa emisja spalin do atmosfery, niski koszt eksploatacji czy spora innowacyjność produktów marki, powoduje, że rzadko słychać głosy niezadowolenia. Tesla jest firmą, która nie traktuje klienta jako źródła nieustannego przychodu.

Nieustannym problemem produktów tej marki jest cena. W naszym kraju jest ona nie do przeskoczenia dla zdecydowanej większości społeczeństwa. Nie przeszkadza to jednak firmie w rozwijaniu infrastruktury, również na terytorium naszego kraju. W ostatnim czasie uruchomiono już trzeci SuperCharger w Polsce, tym razem w pod Poznaniem. Jest to kolejny krok, mający na celu zwiększenie możliwości posiadaczy aut tej marki, umożliwiając im podróże po całej Europie bez obaw o brak potrzebnej energii. Takie działania to tylko jedna z przyczyn przodowania w rankingach dotyczących satysfakcji konsumenta. Mało jest dzisiaj na świecie firm, dla których wciąż użytkownik, a nie zysk jest na pierwszym miejscu.