W Warszawie powstała pierwsza stacja ładowania miejskich elektrobusów

stacja ładowanie miejskich elektrobusów

Jak już informowaliśmy władze Warszawy są mocno zainteresowaniem rozwijaniem elektromobilności. W ramach tych działań uruchomiona została właśnie pierwsza pantografowa ładowarka do elektrobusów miejskiego przewoźnika.

W zeszłym roku MZA w Warszawie podpisało umowę na zakup 10 autobusów elektrycznych od konsorcjum firm Ursus S.A., AMZ Kutno oraz Ursus Bus. Z myślą o tych pojazdach, a także o jeżdżących już we flocie MZA 10 elektrobusach i 4 hybrydowych pojazdach Solarisa, zainstalowana została pantografowa ładowarka quickPOINT Column Charger o mocy 200 kW.

Pierwsza zainstalowana ładowarka kolumnowa umieszczona została przy ulicy Spartańskiej na końcu linii 222. Docelowo MZA chce zainstalować 19 takich urządzeń w całym mieście. Ładowarka quickPOINT wyróżnia się na tle podobnych systemów małą powierzchnią, którą zajmuje. Podstawa urządzenia ma zaledwie 1,3 m x 0,8 m, a sam system wykazuje się niezwykłą integracją.

Jak informuje przedstawiciel instalatora – firmy Ekoenergetyka-Polska z Zielonej Góry: W dotychczasowych projektach na świecie maszt ładujący i ładowarka instalowane były osobno. Dla wielu miast tego typu rozwiązanie i duży rozmiar ładowarki był problemem i barierą do jego instalacji w mieście, a tym samym do wprowadzania autobusów elektrycznych do ich flot. Dzięki temu zainstalowana ładowarka jest o ponad połowę mniejsza od innych urządzeń tego rodzaju, a wbudowana iluminacja LED pozwala na sygnalizację stanu ładowania.

Proces ładowania realizowany jest w pełni automatycznie podczas postoju pojazdu na pętli. Jednym z autobusów, który być może w przyszłości będzie ładowany w ten sposób jest Solaris Urbino 18 czwartej generacji. Pojazdy te mają niebawem trafić do Warszawy na testy.

Previous Article

NFOŚiGW uruchomił nabór do nowego konkursu dla funduszy wojewódzkich

Next Article

Farma wiatrowa off-shore Sandbank na ukończeniu

Dodaj komentarz