Elektromobilność Tesla – tańsze samochody i mocniejsze baterie już za 3 lata? 25 września 2020 Elektromobilność Tesla – tańsze samochody i mocniejsze baterie już za 3 lata? 25 września 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Dyrektor generalny Tesla, Elon Musk, przedstawił technologię, która jego zdaniem pozwoli uczynić baterie tańsze i mocniejsze. Kiedy możemy spodziewać się tańszych Tesli? I jak o projekcie Muska wypowiadają się eksperci? Reklama Elektryk dla wszystkich? Podczas prezentacji na żywo, którą Elon Musk określił mianem “Dnia Baterii”, wspomniał on także o w pełni autonomicznej Tesli w cenie 25 tys. dolarów. Zdaniem przedsiębiorcy, wspomniany model miałby powstać… w ciągu najbliższych trzech lat. -Naszym marzeniem zawsze było stworzenie niedrogiego samochodu elektrycznego – powiedział Musk. Nowa, innowacyjna technologia Ten news nie zainteresował jednak inwestorów. Znacznie większe poruszenie wzbudziła wzmianka o ogniwach cylindrycznych Tesli wytwarzanych nową, innowacyjną metodą. Musk stwierdził, że nowe baterie zapewnią pięć razy więcej energii, sześć razy większą moc i 16% większy zasięg jazdy. Jednak wdrożenie ogłoszonej technologii może zająć lata. Baterie elektryczne nie wytrzymują więcej niż 150 tysięcy kilometrów? Obalamy mity Kolejnym z zamierzeń Tesli jest integracja baterii w taki sposób, aby stanowiły część konstrukcji pojazdu, co zmniejszy ich masę. Musk podkreślił, że wyzwaniem dla technologicznego giganta ciągle pozostaje projektowanie akumulatorów o coraz większej wydajności. Przemówienie Elona Muska skomentował profesor Stanley Whittingham, który w zeszłym roku otrzymał Nagrodę Nobla w dziedzinie chemii za pracę nad akumulatorami litowo-jonowymi. -Wprowadzanie tych innowacji wiąże się z dużym ryzykiem, ale i dużymi korzyściami. Wielu z nas sugerowało podjęcie takich kroków, ale tylko Tesla ma odpowiednie środki finansowe i chęć, by to uczynić. Nie jestem pewien, czy ktokolwiek inny jest w stanie to zrobić – powiedział. Baterie z logo Tesli Ponadto Musk podkreślił, że oprócz zakupu baterii od Panasonic i LG Chem, Tesla sama zacznie je produkować. Nic dziwnego, skoro w kwietniu zeszłego roku firma ujawniła problemy z pozyskiwaniem baterii od Panasonic. Decyzję Elona Muska skomentował Casper Rawles, dyrektor ds. wyceny w Benchmark Mineral Intelligence. Zauważył, że znaczna część baterii składa się z drogich metali, przez co ich wartość nie może być znacząco obniżana. Pozostaje to w sprzeczności z zapewnieniami Muska o znacznym obniżeniu ceny niektórych elektryków. Źródło: bbc.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.