Świat Nowa inicjatywa UE i wielkich przedsiębiorstw na rzecz zrównoważonego rozwoju 27 stycznia 2021 Świat Nowa inicjatywa UE i wielkich przedsiębiorstw na rzecz zrównoważonego rozwoju 27 stycznia 2021 Przeczytaj także Ekologia Naturalne nie takie dobre, jak mogłoby się wydawać. Zaskakujące wyniki badań Wbrew powszechnej opinii, naturalne materiały mogą czasami szkodzić przyrodzie bardziej, niż tworzywa sztuczne. Takie wnioski wysnuli naukowcy po przeprowadzeniu badania na dżdżownicach z udziałem włókien celulozowych. Ekologia Uprawa roślin bez światła? To może być prawda Niedawno naukowcy zaproponowali alternatywne do fotosyntezy, czyli elektro-rolnictwo. Metoda ta ma zastąpić fotosyntezę – nie wymaga światła, a do tego radykalnie ogranicza ilość ziemi potrzebnej do upraw. Właśnie rozpoczęły się działania Komisji Europejskiej Green Consumption Pledge. W ramach programu, który kierowany jest do konsumentów, firmy i globalne przedsiębiorstwa wprowadzą szereg narzędzi, służących zrównoważonemu rozwojowi ekologicznej Europy i poprawie klimatu. Reklama Wielkie marki chcą być eko Green Consumption Pledge jest częścią Europejskiego Paktu na rzecz Klimatu, przyjętego 9 grudnia 2020 roku. Firmy, które podpisały się pod jego założeniami, zobowiązały się do przyspieszenia transformacji ekologicznej. KE oraz dane firmy razem ustaliły i zatwierdziły nowe normy. W pilotażowym projekcie uczestniczą Colruyt Group, Decathlon, LEGO Group, L’Oréal i Renewd. Czy UE zakaże nazywania produktów roślinnych – sera, mleka, czy jogurtu – wegańskimi? Inicjatywa ma przekonać producentów kosmetyków, chemii, odzieży i innych produktów do szybszej redukcji swojego śladu węglowego. Ponadto, jak twierdzi komisarz do spraw sprawiedliwości KE Didier Reynders, konsumenci są dziś świadomi i potrzebują większej przejrzystości w przepływie informacji o zaangażowaniu firm. Inicjatywa Green Consumption Pledge uzupełnia kodeks postępowania, opublikowany 26 stycznia w ramach strategii „od pola do stołu”. Dodatkowo KE zachęca firmy z rozmaitych branż do włączenia się w inicjatywę Green Consumption Pledge. – W związku z inicjatywą, z zadowoleniem przyjmuję zgłoszenie tych pięciu przedsiębiorstw do Green Consumption Pledge. Ich zobowiązania oznaczają pójście krok dalej niż to, co ustanawia prawo. Liczę na współpracę z wieloma innymi przedsiębiorstwami, tak abyśmy mogli jeszcze bardziej zwiększyć zrównoważoną konsumpcję w UE – powiedział Didier Reynders. Pięć filarów Inicjatywa Green Consumption Pledge opiera się na pięciu ustalonych i dobrowolnie przyjętych zobowiązaniach. Program przewiduje, że konsumenci będą mogli dokonywać bardziej zrównoważonych zakupów z wyłączeniem szkodliwego wpływu na środowisko, jakie wyrządza dane przedsiębiorstwo. Do pięciu głównych zobowiązań należą: obliczenie i kontrolowanie śladu węglowego firmy w łańcuchu dostaw oraz dopasowanie jego ilości zgodnie z porozumieniem paryskim,kontrola śladu węglowego wybranych, chętnie kupowanych produktów oraz ujawnienie postępów w jego zmniejszaniu ogółowi, czyli konsumentom,wzrost sprzedaży produktów ekologicznych i zrównoważonych, albo usług, które się wiążą z tymi procesami,gospodarowanie finansami tak, aby część przeznaczyć na PR, czyli edukację i promowanie celów wyznaczonych przez KE w zgodzie z Europejskim Zielonym Ładem,dbałość o to, aby konsumenci mieli łatwy dostęp do informacji o śladzie węglowym i wprowadzonych zmianach. Po roku Komisja Europejska oceni przebieg pilotażowego projektu i dalsze możliwości rozwoju. źródło: ec.europa.eu Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.