Ekologia Angielski rząd stawia na promocję aktywnych form przemieszczania się 10 sierpnia 2020 Ekologia Angielski rząd stawia na promocję aktywnych form przemieszczania się 10 sierpnia 2020 Przeczytaj także Ochrona środowiska Ruszyła Ogólnopolska Narada o Lasach. Dlaczego jest nam potrzebna? 22 kwietnia, w Dzień Ziemi, rozpoczęła się dwudniowa sesja inauguracyjna Ogólnopolskiej Narady o Lasach (ONoL). Po raz pierwszy blisko 100 osób z całej Polski zintegrowało się, debatując o przyszłości i ochronie lasów. Ekologia Czy w Polsce przestanie w końcu śmierdzieć? Ministerstwo ma na to pomysł Ministerstwo w porozumieniu z głównymi jednostkami naukowymi pracuje nad projektem tzw. ustawy antyodorowej; regulacja ma być gotowa w 2025 roku. Przepisy mają bazować na nowoczesnych rozwiązaniach technicznych i najlepszych dostępnych technikach pomiarowych. Ruch to zdrowie. A dodatkowo rezygnacja z samochodu i wybór roweru jako środka komunikacji przynosi korzyść dla środowiska naturalnego. W wielkiej Brytanii powstanie rządowa agencja wspierająca infrastrukturę pieszą i rowerową. Reklama Promocja zdrowego stylu życia Obecnie tylko ok. 2% Brytyjczyków przemieszcza się rowerem. A z danych wynika, że wielu mieszkańców Wysp ma duże problemy z otyłością – aż 63%. Między innymi dlatego nie tak dawno ruszyła rządowa kampania dotycząca walki z nadwagą. Jedną z jej inicjatyw jest wypisywanie recept na jazdę rowerem osobom o słabej kondycji. Co więcej, ci którzy zdecydują się na aktywność fizyczną mogą postarać się o bon o wartości 50 funtów przeznaczony na naprawę rowerów. Wsparcie pieszych i rowerzystów Kolejny krok w ramach wspierania zdrowego stylu życia to rządowa agencja Active Travel England. Jej zadaniem będzie promocja aktywnych form przemieszczania się oraz rozwój infrastruktury pieszo-rowerowej. Zmiany w infrastrukturze mają na celu przede wszystkim podniesienie bezpieczeństwa. Budżet przeznaczony na ten projekt na najbliższe pięć lat wynosi 5 mld funtów. Betonowa rynna zamiast rzeki Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu Autorom pomysłu zależy również na ustaleniu nowych standardów budowy dróg. Udzielenie dotacji samorządom uzależniają oni właśnie od tego, czy uwzględnią oni nowe wytyczne. Chodzi m.in. o bariery zapewniające bezpieczeństwo na trasach tranzytowych czy brak przeszkód w płynnej jeździe. Jednym z celów nowopowstałej agencji jest stworzenie co najmniej 12 nowych stref o małym ruchu samochodów. – Ważnym elementem wsparcia pieszych i rowerzystów mają być też zmiany w kodeksie drogowym. Do tego zostanie prawdopodobnie wprowadzony zapis o “hierarchii użytkowników dróg”. Zostanie w nim zawarty przepis mówiący, że im większy i bardziej niebezpieczny jest pojazd, który ktoś prowadzi, tym jego odpowiedzialność jest większa. A zatem największa spoczywa na kierowcach ciężarówek i busów – czytamy w portalu smoglab.pl. Źródło: smoglab.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.