Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii

Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii

We Francji i Norwegii zainstalowane zostaną specjalne odcinki dróg, na których elektryki będą ładowane bezprzewodowo. Czy to rozwiązanie okaże się prawdziwą rewolucją w Europie?

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Ładowanie bezprzewodowe elektryków we Francji

Europa stawia na elektromobilność. W związku z tym potrzebuje coraz więcej i coraz lepszych sposobów na ładowanie elektryków. We Francji i Norwegii powstaną rozwiązania, które mogą doprowadzić do pewnego przełomu.

Mowa o bezprzewodowych ładowarkach, które zostaną zamontowane na krótkich odcinkach drogi. Za zainstalowanie ich odpowiada izraelski start-up Electreon.

Bezprzewodowe ładowanie elektryków będzie możliwe na autostradzie A10 w pobliżu Paryża. Poza tym przy drodze znajdzie się również stacjonarna ładowarka tego typu.

Jaka jest główna zaleta bezprzewodowego ładowania elektryków? Francuskie Ministerstwo Transportu wykazało, że technologia bezprzewodowego ładowania drogowego może zmniejszyć emisję CO2 z transportu drogowego o 86%. To właśnie dlatego Electreon wygrała przetarg tym bardziej, że  firma zasłynęła z tego pionierskiego rozwiązania.

Ładowanie bezprzewodowe elektryków w Norwegii

Start-up wdroży swoją technologię także w Norwegii. Bezprzewodowe ładowanie elektryków będzie możliwe na odcinku drogi w regionie Sør-Trøndelag w pobliżu zajezdni autobusów elektrycznych.

W Norwegii nie zamierzają spoczywać na laurach, bo już planują rozwijać technologię w innym miejscu w kraju. W Trondheim ma powstać kompletna droga elektryczna, która będzie w stanie ładować elektryczne autobusy, ciężarówki i taksówki.

Electreon ustanowił rekord

W maju br. izraelska firma Electreon przeprowadziła test, w którym samochód elektryczny przejechał 1942 km bez żadnej przerwy na ładowanie. W ponad 100 godzin pojazd poruszał się wkoło specjalnie przygotowanego na tę okoliczność placu. 

Tego rekordu  nie udałoby się osiągnąć bez systemu opracowanego przez Electreon. Umożliwia on ładowanie samochodu elektrycznego w trakcie ruchu, wykorzystując do tego miedziane cewki ułożone pod asfaltem, które przesyłają energię z sieci elektrycznej do drogi.

Odbiorniki są zainstalowane w podłodze samochodu elektrycznego, dzięki czemu energia trafia bezpośrednio do silnika i akumulatora, podczas jazdy. To rozwiązanie umożliwia nie tylko dłuższy zasięg elektryka, ale także większą żywotność baterii zamontowanej w tego typu pojeździe.

Źródło: interia, autokult.pl, fot. electreon.com

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.