Elektromobilność Elektryczna miniciężarówka miejska 13 lipca 2021 Elektromobilność Elektryczna miniciężarówka miejska 13 lipca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Miasta tętnią życiem, ale generują ogromne ilości emisji, pochodzące w dużej mierze z transportu. Aby uczynić miasto czystsze i przyjaźniejsze pod każdym względem włoska i niemiecka firma zaprezentowały mini ciężarówkę z napędem elektrycznym. Idealną do miejskich prac. Reklama Włosko-niemiecki pojazd Elektryczna ciężarówka o nazwie „ecarry” to dzieło niemieckiej firmy Webasto oraz włoskiego specjalisty ds. pojazdów elektrycznych Green-G. “Ecarry” została zaprojektowana specjalnie dla sektora usług miejskich, takich jak gospodarowanie odpadami, ogrodnictwo, logistyka, czy obsługiwanie dostaw w centrum miast. Do obiegu wprowadzone zostaną dwa warianty pojazdu, w tym jeden o zasięgu do 250 km. Pojazd będzie miał wymiary zbliżone do konwencjonalnego vana. Dopuszczalna masa całkowita wynosi do 3,5 tony, a maksymalna prędkość to 80 km/h. Podstawowa wersja “ecarry” posiada akumulator NCM o pojemności 35 kWh, a dwa takie akumulatory umieszczono w wersji premium, która dzięki 70 kWh, powinna osiągnąć zasięg 250 km. Pierwszy na świecie plac budowy o zerowej emisji Do usług miejskich Firma Websato podaje, że “ecarry” został „specjalnie opracowany dla miejskich firm usługowych, które działając w miejskiej przestrzeni, muszą spełniać wymogi środowiskowe. Dodatkowo ciche ciężarówki elektryczne odpowiadają za zmniejszenie skali zanieczyszczenia hałasem. O tym, jak ważny jest aspekt ekologiczny w centrum miast i współpraca w zakresie nowych technologii, mówił Alessandro Della Torre, kierownik projektu w Green-G: – Chcemy wzbogacić świat o innowacyjne rozwiązania technologiczne, które pozostają w harmonii ze zrównoważonym rozwojem ekologicznym. Dzięki Webasto mamy partnera w dziedzinie akumulatorów i zarządzania temperaturą, który przekonuje nas wysoką jakością produktów i usług. Firma Webasto dostarcza też grzejnik wysokonapięciowy do wnętrza ciężarówki. Opracowano nawet specjalne rozwiązanie w celu zwiększenia wydajności systemu zarządzania ciepłem. Przyszłość EV W ramach współpracy mają powstać kolejne pojazdy elektryczne. Firmy kładą nacisk na obserwację zmieniającego się rynku i dostosowanie swoich pojazdów do rosnących potrzeb firm usługowych i mieszkańców miast. Elektromobilność ma niedługo zastąpić wysokoemisyjne napędy samochodów. Komisarz ds. Klimatu Frans Timmermans chce, aby koniec użytkowania samochodów spalinowych nastąpił w 2035 roku w UE. Nowe wymagania dotyczące pojazdów spalinowych i EV w UE źródło i fot.: websato-group.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.