Elektromobilność Nowe wymagania dotyczące pojazdów spalinowych i EV w UE 12 lipca 2021 Elektromobilność Nowe wymagania dotyczące pojazdów spalinowych i EV w UE 12 lipca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Komisja Europejska planuje wprowadzić nowe wymagania dotyczące pojazdów spalinowych oraz elektromobilności i rozbudowy infrastruktury ładowania EV. Każdy kraj członkowski otrzyma konkretne wytyczne. Reklama W kierunku elektromobilności i wodoru W ramach wyczekiwanego pakietu legislacyjnego „Fit for 55”, który ma zostać opublikowany za dwa dni, Komisja ma postawić nowe wytyczne dotyczące elektromobilności. Według niemieckiego dziennika FAZ, każdy kraj będzie zobowiązany do końca 2025 r. do budowy co najmniej jednej wysokowydajnej stacji ładowania w odstępach nie większych niż 60 km wzdłuż najbardziej uczęszczanych europejskich autostrad. Pięć lat później nakazy mają dotyczyć również rozszerzonej sieci autostrad UE. Z kolei w Niemczech dyrektywa obejmie też istotne drogi federalne. W nowej wersji rozporządzenia dot. infrastruktury i paliw alternatywnych mają być podane precyzyjne informacje o mocy stacji ładowania w latach 2025, 2030 i 2035. W przypadku transportu ciężkiego państwa członkowskie będą musiały udostępnić też stację tankowania wodoru – nie rzadziej niż co 150 km. Dodatkowo kraje mają umieścić informacje o korzyściach środowiskowych, przejrzystych cenach i płatnościach. Elektromobilność rośnie w siłę: więcej elektryków, więcej stacji ładowania Emisja ma spaść do zera Celem UE jest stworzenie infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, zanim staną się one w pełni powszechne. Nie znamy konkretnej daty, kiedy nastąpi zdecydowany zwrot ku niskoemisyjności. Komisarz ds. Klimatu Frans Timmermans chce, aby koniec użytkowania samochodów spalinowych nastąpił w 2035 roku”, jednak z analiz FAZ wynika, że mogłoby to nastąpić najwcześniej dopiero w 2040 r., a nawet w 2045 r. W przypadku znaczących projektów takich jak klimatyczny „Fit for 55”, negocjacje mogą trwać do ostatniej chwili przed publikacją raportu i dyrektywy. Możemy spodziewać się jednak konkretnych wytycznych w sprawie infrastruktury ładowania pojazdów EV oraz cięższych pojazdów napędzanych wodorem. W tych wypadkach Komisja wyznaczy zdecydowany kierunek. Chiny: system handlu emisjami rozpoczęty Czym jest “Fit for 55”? „Fit for 55” to pierwszy pakiet legislacyjny, który zakłada ograniczenie emisji o co najmniej 55% do 2030 r. w porównaniu do poziomu z 1990 r. Dodatkowo, do 2050 r. Unia Europejska ma zamiar osiągnąć zerową emisję netto. Jednak dla Michaela Blossa, posła do Parlamentu Europejskiego z Grupy Zielonych, cel redukcji o 55% do roku 2030 r. to za mało. Zdanie to podziela też wielu ekologów i organizacji działających na rzecz ochrony środowiska. źródło: faz.net, electrive.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.