Elektromobilność Nowe wymagania dotyczące pojazdów spalinowych i EV w UE12 July 2021 Elektromobilność Nowe wymagania dotyczące pojazdów spalinowych i EV w UE12 July 2021Przeczytaj także Elektromobilność Kim są Liderzy Elektromobilności 2023? Poznaliśmy laureatów Już po raz piąty firmy najmocniej zaangażowane w rozwój zeroemisyjnego transportu w Polsce otrzymały tytuł „Lidera Elektromobilności”. Nagrody główne i wyróżnienia przyznało Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz firma doradcza PwC podczas trwającego do dzisiaj Kongresu Nowej Mobilności 2023. Reklama Elektromobilność Nissan przechodzi na elektryki. Firma w 2030 nie sprzeda już samochodu spalinowego Firmy motoryzacyjne wyprzedzają unijne przepisy w kwestii elektryfikacji samochodów. Kilka dni temu Volvo ogłosiło, że wraz z początkiem przyszłego roku rezygnuje całkowicie z produkcji aut z silnikami Diesla. Teraz na stanowczy krok decyduje się Nissan – wg zapowiedzi prezesa koncernu, do 2030 roku firma ma zaprzestać sprzedawania spalinowych samochodów na terenie UE. Komisja Europejska planuje wprowadzić nowe wymagania dotyczące pojazdów spalinowych oraz elektromobilności i rozbudowy infrastruktury ładowania EV. Każdy kraj członkowski otrzyma konkretne wytyczne.ReklamaReklamaW kierunku elektromobilności i wodoruW ramach wyczekiwanego pakietu legislacyjnego „Fit for 55”, który ma zostać opublikowany za dwa dni, Komisja ma postawić nowe wytyczne dotyczące elektromobilności. Według niemieckiego dziennika FAZ, każdy kraj będzie zobowiązany do końca 2025 r. do budowy co najmniej jednej wysokowydajnej stacji ładowania w odstępach nie większych niż 60 km wzdłuż najbardziej uczęszczanych europejskich autostrad. Pięć lat później nakazy mają dotyczyć również rozszerzonej sieci autostrad UE. Z kolei w Niemczech dyrektywa obejmie też istotne drogi federalne.W nowej wersji rozporządzenia dot. infrastruktury i paliw alternatywnych mają być podane precyzyjne informacje o mocy stacji ładowania w latach 2025, 2030 i 2035. W przypadku transportu ciężkiego państwa członkowskie będą musiały udostępnić też stację tankowania wodoru – nie rzadziej niż co 150 km. Dodatkowo kraje mają umieścić informacje o korzyściach środowiskowych, przejrzystych cenach i płatnościach. ReklamaElektromobilność rośnie w siłę: więcej elektryków, więcej stacji ładowaniaEmisja ma spaść do zeraCelem UE jest stworzenie infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, zanim staną się one w pełni powszechne. Nie znamy konkretnej daty, kiedy nastąpi zdecydowany zwrot ku niskoemisyjności. Komisarz ds. Klimatu Frans Timmermans chce, aby koniec użytkowania samochodów spalinowych nastąpił w 2035 roku”, jednak z analiz FAZ wynika, że mogłoby to nastąpić najwcześniej dopiero w 2040 r., a nawet w 2045 r.W przypadku znaczących projektów takich jak klimatyczny „Fit for 55”, negocjacje mogą trwać do ostatniej chwili przed publikacją raportu i dyrektywy. Możemy spodziewać się jednak konkretnych wytycznych w sprawie infrastruktury ładowania pojazdów EV oraz cięższych pojazdów napędzanych wodorem. W tych wypadkach Komisja wyznaczy zdecydowany kierunek.Chiny: system handlu emisjami rozpoczętyCzym jest “Fit for 55”?„Fit for 55” to pierwszy pakiet legislacyjny, który zakłada ograniczenie emisji o co najmniej 55% do 2030 r. w porównaniu do poziomu z 1990 r. Dodatkowo, do 2050 r. Unia Europejska ma zamiar osiągnąć zerową emisję netto. Jednak dla Michaela Blossa, posła do Parlamentu Europejskiego z Grupy Zielonych, cel redukcji o 55% do roku 2030 r. to za mało. Zdanie to podziela też wielu ekologów i organizacji działających na rzecz ochrony środowiska.źródło: faz.net, electrive.comArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.