Elektromobilność Elektryczny Traxter na wymagających alpejskich stokach 29 marca 2022 Elektromobilność Elektryczny Traxter na wymagających alpejskich stokach 29 marca 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Na wysokości ponad 2 000 m n.p.m. w trudnych warunkach pogodowych przydają się silne i wytrzymałe pojazdy. Elektryczny model znanego na całym świecie Traxtera będzie kursował właśnie na takiej wysokości na stokach szwajcarskich Alp. Reklama Elektryczna misja górska Szwajcarska firma Ecovolta opracowuje i produkuje akumulatory litowo-jonowe o różnych klasach wydajności. Ta technologia została wprowadzona do klasycznego Traxtera, czyli pojazdu do zadań specjalnych. Elektryczny Can-Am Traxtera jest używany w górskiej wiosce Stoos, znajdującej się w szwajcarskim kantonie Schwyz. Kursuje na wysokości ponad 1900 metrów m n.p.m. przy stoku narciarskim. Czytaj też: alpejska elektrownia słoneczna w Szwajcarii Zmodernizowany Traxter z litowo-jonowym akumulatorem trakcyjnym o pojemności 30 kWh umożliwia bezemisyjny transport nawet na trudnym terenie. Terenowy pojazd użytkowy (UTV) wyposażony jest w elektryczny układ napędowy. Pierwszy taki niskoemisyjny Traxter powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Friedli Fahrzeuge AG. – Bezemisyjna mobilność jest niezbędna dla zrównoważonej przyszłości transportu w regionach górskich. Dlatego chcemy wypełnić luki ekologiczne i ekonomiczne – mówi Patrick Friedli z Friedli Fahrzeuge AG. Tracker w Stoos, fot. eco-volta.com Na każdą pogodę Jedną z największych potrzeb, jaką chcieli spełnić projektanci e-Traxtera było dopasowanie jego możliwości do pracy o każdej porze roku. Ecovolta i partner dopasowali odpowiedni moment obrotowy do jazdy gąsienicowej na zaśnieżonych drogach i trudnym, wyboistym terenie. Wersja elektryczna tylko zewnętrznie przypomina swojego poprzednika z silnikiem spalinowym. Nowa ma zapewnić moc szczytową 38 kW, prędkość 60 km/h na nieośnieżonym terenie, a zasięg po 6-godzinnym ładowaniu wynosi 120 km. Wytrzymały pojazd został dostarczony w rejon stoku narciarskiego, na który wjeżdża kolej linowa. Przedsiębiorstwo odpowiedzialne za transport narciarzy na górę potrzebowało zelektryfikowanego pojazdu, który powstał na bazie klasycznego Can-Am Traxtera. Pojazd przygotowany do jazdy po stoku, fot. eco-volta.com Ecovolta to firma technologiczna ze Szwajcarii, której akumulatory są wykorzystywane na szeroką skalę – w pojazdach użytkowych i przemysłowych, maszynach budowlanych i rolniczych, łodziach, maszynach i urządzeniach mobilnych. E-Traxter to kolejny pojazd, którego spalinowe serce zostało zastąpione niskoemisyjną elektryczną alternatywą. Największa elektrownia słoneczna w Szwajcarii na alpejskim płaskowyżu źródło: eco-volta.com, greencarcongress.com fot. główna: eco-volta.com/informacja prasowa Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.