Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Elektryczny Traxter na wymagających alpejskich stokach

Elektryczny Traxter na wymagających alpejskich stokach

Na wysokości ponad 2 000 m n.p.m. w trudnych warunkach pogodowych przydają się silne i wytrzymałe pojazdy. Elektryczny model znanego na całym świecie Traxtera będzie kursował właśnie na takiej wysokości na stokach szwajcarskich Alp.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Elektryczna misja górska

Szwajcarska firma Ecovolta opracowuje i produkuje akumulatory litowo-jonowe o różnych klasach wydajności. Ta technologia została wprowadzona do klasycznego Traxtera, czyli pojazdu do zadań specjalnych. Elektryczny Can-Am Traxtera jest używany w górskiej wiosce Stoos, znajdującej się w szwajcarskim kantonie Schwyz. Kursuje na wysokości ponad 1900 metrów m n.p.m. przy stoku narciarskim.

Czytaj też: alpejska elektrownia słoneczna w Szwajcarii

Zmodernizowany Traxter z litowo-jonowym akumulatorem trakcyjnym o pojemności 30 kWh umożliwia bezemisyjny transport nawet na trudnym terenie. Terenowy pojazd użytkowy (UTV) wyposażony jest w elektryczny układ napędowy. Pierwszy taki niskoemisyjny Traxter powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Friedli Fahrzeuge AG.

Bezemisyjna mobilność jest niezbędna dla zrównoważonej przyszłości transportu w regionach górskich. Dlatego chcemy wypełnić luki ekologiczne i ekonomiczne mówi Patrick Friedli z Friedli Fahrzeuge AG.

tOGITyAJTHIzqjLWPBS5gog5SBJr4fK4uG67oiOegwHn4n69P YhdEuTTK3Zv2vSUgS9P7GBLthSXr7kcrhSOnIQvL0AnG 3SGfWIpN7QFp0PUqMqMt9sohgcEnBiOmZ7Ci7AMSY
Tracker w Stoos, fot. eco-volta.com

Na każdą pogodę

Jedną z największych potrzeb, jaką chcieli spełnić projektanci e-Traxtera było dopasowanie jego możliwości do pracy o każdej porze roku. Ecovolta i partner dopasowali odpowiedni moment obrotowy do jazdy gąsienicowej na zaśnieżonych drogach i trudnym, wyboistym terenie. Wersja elektryczna tylko zewnętrznie przypomina swojego poprzednika z silnikiem spalinowym. Nowa ma zapewnić moc szczytową 38 kW, prędkość 60 km/h na nieośnieżonym terenie, a zasięg po 6-godzinnym ładowaniu wynosi 120 km.

Wytrzymały pojazd został dostarczony w rejon stoku narciarskiego, na który wjeżdża kolej linowa. Przedsiębiorstwo odpowiedzialne za transport narciarzy na górę potrzebowało zelektryfikowanego pojazdu, który powstał na bazie klasycznego Can-Am Traxtera.

eTukTuk 0 bearbeitet gross 2
Pojazd przygotowany do jazdy po stoku, fot. eco-volta.com

Ecovolta to firma technologiczna ze Szwajcarii, której akumulatory są wykorzystywane na szeroką skalę – w pojazdach użytkowych i przemysłowych, maszynach budowlanych i rolniczych, łodziach, maszynach i urządzeniach mobilnych. E-Traxter to kolejny pojazd, którego spalinowe serce zostało zastąpione niskoemisyjną elektryczną alternatywą.

źródło: eco-volta.com, greencarcongress.com

fot. główna: eco-volta.com/informacja prasowa

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.