Ekologia Europejczycy chcą i potrzebują recyklingu 28 marca 2022 Ekologia Europejczycy chcą i potrzebują recyklingu 28 marca 2022 Przeczytaj także Ekologia Woda za grosze do własnej butelki. Znana sieć sklepów testuje nowe rozwiązanie Letni spacer po mieście potrafi być prawdziwą udręką, zwłaszcza jeśli akurat nie mamy przy sobie wody. Jedna z popularnych sieci sklepów postanowiła wyjść takim sytuacjom naprzeciw i w wybranych placówkach testuje tzw. refillomaty. W maszynach można napełnić przyniesioną przez klienta pustą butelkę wodą w wybranym wariancie. Koszt? Zaledwie 15 gr za 0,5 litra. Ekologia Zwycięstwa lewicy we Francji i Wielkiej Brytanii. Co oznaczają dla energetyki i klimatu? W ostatnich tygodniach odbyły się wybory parlamentarne w jednych z dwóch najważniejszych europejskich krajów. Zarówno we Francji, jak i w Wielkiej Brytanii wyborcy wybrali ugrupowania z lewej strony sceny politycznej. Jak lewicowe rządy w zachodniej Europie wpłyną na politykę energetyczną i klimatyczną tych krajów? Reklama 8 na 10 Polaków chce kupować produkty wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu – podaje lider gospodarki cyrkularnej Stena Recycling, który przeprowadził sondę dotyczącą recyklingu surowców. Na pytania o przetwarzanie odpadów i nie tylko odpowiedziało 5000 Europejczyków, w tym 1000 Polaków. Recykling w Europie Zdecydowana większość Europejczyków, a w tym polskich konsumentów chce, aby kupowane przez nich produkty powstawały nie od nowa, a właśnie z recyklingu. Przykładowo recykling telefonu komórkowego pozwala zaoszczędzić tyle energii, że światło o mocy 9 W mogłoby świecić przez 206 dni. Recykling oznacza więc oszczędności. Europejczycy są gotowi tak dostosować konsumpcję, by zmniejszyć swój wpływ na klimat. Takie są wnioski z najnowszego, międzynarodowego raportu Circular Voice przygotowanego przez Stena Recycling na podstawie badań konsumentów w pięciu krajach: Danii, Szwecji, Norwegii, Finlandii i Polsce. W badaniu udział wzięło ponad 5000 respondentów, w tym ponad 1000 Polaków. Dane zostały zebrane za pomocą panelu internetowego. Grupą docelową byli konsumenci w wieku 18-65 lat i starsi w Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii i Polsce. Płyta, spodnie, dom. To wszystko powstało z recyklingu Ważne wnioski z ankiet: – 8 na 10 Polaków uważa za ważne wykorzystanie przez producentów w produktach materiałów pochodzących z recyklingu, – 4 na 10 uważa, że wytwarzania produktów, których nie można poddać recyklingowi, powinno się zakazać, – 8 na 10 Polaków chce wyraźnego oznakowania produktów zawierających materiały z recyklingu, – 63% chce dostosować swoją konsumpcję do stylu życia przyjaznego dla klimatu, – Polacy uważają, że biznes ma obowiązek zwiększenia wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu. 70% ankietowanych chce zmienić swoje nawyki i zmniejszyć negatywny wpływ na klimat. Pomimo wyraźnych oznaczeń na opakowaniach produktów prawie 30% Polaków nie wie, które produkty pochodzą z recyklingu, czyli materiałów lub surowców, użytych po raz kolejny. Symbol recyklingu, fot Canva Czytaj: Recykling wody pod prysznicem. Flow Loop i IKEA zmniejszają zużycie wody o 90%! GOZ Coraz dotkliwiej przekonujemy się, że ilość zalegających w środowisku odpadów przekracza nasze możliwości posprzątania ich, a globalny transport nowych produktów, jest odpowiedzialny za ogromne emisje. Trzeba dodać do tego także przeszkody ekonomiczne, wynikające z opłat za drogą energię elektryczną i koło się zamyka. Najlepiej, gdyby to było zrównoważone koło gospodarki cyrkularnej, w której przetwarzamy surowce (GOZ). źródło: mat. prasowy Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.