Heinz wleje ketchup do papierowej butelki nadającej się w 100% do recyklingu. Jak to możliwe?

Heinz wleje ketchup do papierowej butelki nadającej się w 100% do recyklingu. Jak to możliwe?

W 2021 roku odpady z opakowań żywności i napojów serwowanych na wynos były jednym z głównych typów oceanicznych śmieci. Na szczycie listy znalazły się plastikowe torby i butelki. Pora skończyć z plastikowymi butelkami – zdecydował gigant na rynku sosów Heinz i zaproponował papierowe opakowanie w 100% nadające się do recyklingu.

Heinz i Pulpex – papierowa butelka na ketchup

Prawdopodobnie najbardziej znana na świecie marka ketchupów i gamy sosów do potraw, Heinz Kraft Company, zdecydowała się na rezygnację z plastikowych butelek na ketchup. Chociaż Heinz nalewa swoje sosy także do szklanych butelek, postanowił zrewolucjonizować rynek opakowań i nalać ketchupy do butelek papierowych, nadających się w 100% do recyklingu. Heinz zapewnił swoich klientów, że nowe opakowanie nie wpłynie na zmianę smaku ketchupu. Wciąż trwają prace nad tym, aby opakowanie nie skracało czasu trwałości produktów. 

Butelka na bazie masy celulozowej stałaby się najnowszą opcją dostępną dla fanów ketchupu Heinz, dołączając do nadających się do recyklingu kultowych szklanych i plastikowych butelek.

Ekologiczne opakowanie powstało we współpracy z firmą Pulpex, specjalizującą się właśnie w branży eko opakowań. Według Pulplex papierowa butelka Heinza będzie wykonana z drewna. Ma ono być pozyskiwane w procesie zrównoważonego rozwoju. Markę Pulpex można skojarzyć też z branżą alkoholi. To ona zaproponowała papierowe opakowania 

dla znanej na całym świecie marki whisky Johnny Walker. Koncern Heinz nawiązał też współpracę z firmą Nopla produkującą biodegradowalne opakowania i małe kapsułki na płynne produkty. Bio opakowania mają zastapić małe, jednorazowe opakowania na ketchup i inne sosy, które są trudne do przetworzenia:

Angielski Pulpex dąży dynamicznie do tego, aby każde z ich opakowań nadawało się w 100% do łatwego recyklingu do 2025 roku. Heinz chce działać na rzecz ekologii: podpisał porozumienie na rzecz dobrostanu kurcząt brojlerów i chce być neutralny klimatycznie do 2050 roku. Marka w swoich opakowaniach wykorzystuje obecnie ok. 30% materiałów nadających się do recyklingu.

Dobra wiadomość dla planety?

Heinz i Pulpex chcą, aby ich działanie było wzorem dla innych marek. Korzyści ze stosowania ekologicznych opakowań mają być widoczne dla wszystkich – konsumentów i planety – mówi dyrektor generalny Pulpex, Scott Winston. Choć całkowity brak plastiku w środowisku na razie pozostanie pobożnym życzeniem, trzeba dążyć do jego ciągłej redukcji. Rocznie do samych oceanów przedostaje się nawet do 12 mln ton plastiku. W związku z tym ekologicznie, a najlepiej w pełni biodegradowalne opakowania, są koniecznym krokiem na rynku żywności.

Papier lepszy niż plastik?

Pulpex dodaje, że papierowe opakowania są lepszą alternatywą dla środowiska niż plastikowe i szklane butelki. Scott Winston twierdzi, że papier generuje mniejszy ślad węglowy niż pozostałe materiały. Istnieje jednak wiele dowodów na to, że produkcja plastiku ma niższy ślad węglowy niż produkcja papieru, np. przez to, że podczas ścięcia drzewa uwalnia się zmagazynowany w nim dwutlenek węgla.

Papierowa butelka ketchupu Heinza wraz z zawartością będzie niedługo dostępna w sklepach. Czy tym razem uda się wyjeść z niej ketchup do ostatniej kropli?

źródło: inhabitat.com, heinz.com

fot. główna pulpex.com

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.