Polska KE domaga się zmian w Krajowym Planie Odbudowy 13 kwietnia 2021 Polska KE domaga się zmian w Krajowym Planie Odbudowy 13 kwietnia 2021 Przeczytaj także Polska Spór o 2 złote zakończony wyrokiem NSA – Zakopane nie może pobierać opłaty miejscowej Profesor krakowskiej ASP wybrał się do Zakopanego, gdzie czekała na niego w kurorcie opłata miejscowa dla turystów. Spór o 2 złote zakończył się w Naczelnym Sądzie Administracyjnym, według którego opłata ta była nielegalna z powodu złego stanu powietrza w Zakopanem. Polska Budowa zbiorników retencyjnych a wysiedlenia – rosną protesty Projekty Wód Polskich w kwestii budowy suchych zbiorników retencyjnych nabrały tempa po tragicznej powodzi z września ubiegłego roku. Przeciwko rozwiązaniom protestują mieszkańcy, którzy z powodu budowy musieliby zostać przesiedleni. Według Komisji Europejskiej Polska kładzie zbyt mały nacisk na reformy dotyczące transportu zbiorowego i ochrony środowiska. Decydenci nie wprowadzają też dogodnych dla Polaków rozwiązań, które zamiast przynosić oszczędności, zwiększają wydatki. Reklama Powietrze i transport Dziennik Gazeta Prawna podaje, że Komisja Europejska zarzuca Polsce brak dynamiki w odbudowywaniu gospodarki. KE chce, aby Polska dokonała korekty w Krajowym Planie Odbudowy (KPO). Problemem, który zauważa Komisja, jest między innymi brak wyznaczenia konkretnych wskaźników, dotyczących zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza w Polsce. Potrzeba konkretnych rozwiązań, które przyczynią się do poprawy jego jakości na terenie kraju. Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, krajowy program “Czyste powietrze” nie spełnia założeń miarodajnego i satysfakcjonującego rozwiązania. Wymiana wysokoemisyjnych kopciuchów na ogrzewania gazowe jest z punktu widzenia właścicieli gospodarstw domowych nieopłacalna, ponieważ nie zaoszczędzi się na wysokich opłatach za gaz. Plany energetyczne Małopolski. Krajowy Plan Odbudowy Do poprawy Unia Europejska dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej i coraz więcej krajów członkowskich rezygnuje z konwencjonalnych źródeł energii na rzecz OZE. Komisja ma też oczekiwania wobec naszego krajowego transportu. Fundusz odbudowy powinien służyć finansowaniu transportu szynowego w polskich miastach. 12 kwietnia podano informacje o pierwszych decyzjach w sprawie zmian w dokumencie. Od końca lutego do początku kwietnia trwały konsultacje społeczne wokół KPO. Za pośrednictwem formularza mogli w nich uczestniczyć pośrednio wszyscy zainteresowani. Do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej napłynęło blisko 5,5 tys. opinii. Zmiany mają nastąpić m.in. w zakresie: zwiększenia puli dla wszystkich miast w części dedykowanej „Zielonym i odpornym miastom” oraz rozszerzenie tego aspektu o duże miasta (wcześniej wsparcie obejmowało tylko miasta średnie i małe),zwiększenia środki na zeroemisyjny transport w miastach – tabor autobusowy, i szynowy, np. tramwaje. Polska przekroczyła normy emisji dwutlenku azotu. Komisja Europejska apeluje o podjęcie działań Czy Polska weźmie pod uwagę wątpliwości Komisji Europejskiej oraz opinie Polaków i wprowadzi zmiany w przewidzianym Krajowym Planie Odbudowy? Jak podaje DGP, rząd ma wkrótce skorygować treść KPO. Tylko do końca kwietnia tego roku ma czas, aby przekazać go do Komisji Europejskiej. Ta z kolei ma dwa miesiące na zaakceptowanie tego planu. źródło: gov.pl, portalkomunalny.pl, gazetaprawna.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.