Polska KE domaga się zmian w Krajowym Planie Odbudowy13 April 2021 Polska KE domaga się zmian w Krajowym Planie Odbudowy13 April 2021Przeczytaj także Budownictwo Niskiej jakości pompy ciepła idą pod lupę. Rząd zapowiada stanowcze kroki Trwająca edycja programu “Czyste Powietrze” oferuje dofinansowanie między innymi do pomp ciepła. Technologia ta zyskuje w Polsce na popularności, a dodatkowy aspekt w postaci rządowych dofinansowań kusi zarobkiem producentów niskiej jakości produktów. Rynek zalewają niespełniające norm produkty z Azji. Rząd zamierza przyjrzeć się tej sprawie. Reklama Energetyka Od października tańszy prąd. Sprawdź kogo dotyczą obniżki 1 października 2023 r. obniżona zostanie cena energii dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), samorządów i wrażliwych podmiotów użyteczności publicznej, takich jak: szpitale, szkoły czy instytucje kultury. Zamiast – jak dotychczas – 785 zł za MWh, od najbliższej niedzieli cena wynosić będzie 693 zł za MWh. Według Komisji Europejskiej Polska kładzie zbyt mały nacisk na reformy dotyczące transportu zbiorowego i ochrony środowiska. Decydenci nie wprowadzają też dogodnych dla Polaków rozwiązań, które zamiast przynosić oszczędności, zwiększają wydatki.ReklamaReklamaPowietrze i transport Dziennik Gazeta Prawna podaje, że Komisja Europejska zarzuca Polsce brak dynamiki w odbudowywaniu gospodarki. KE chce, aby Polska dokonała korekty w Krajowym Planie Odbudowy (KPO). Problemem, który zauważa Komisja, jest między innymi brak wyznaczenia konkretnych wskaźników, dotyczących zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza w Polsce. Potrzeba konkretnych rozwiązań, które przyczynią się do poprawy jego jakości na terenie kraju. ReklamaJak podaje Dziennik Gazeta Prawna, krajowy program “Czyste powietrze” nie spełnia założeń miarodajnego i satysfakcjonującego rozwiązania. Wymiana wysokoemisyjnych kopciuchów na ogrzewania gazowe jest z punktu widzenia właścicieli gospodarstw domowych nieopłacalna, ponieważ nie zaoszczędzi się na wysokich opłatach za gaz.Plany energetyczne Małopolski. Krajowy Plan OdbudowyDo poprawyUnia Europejska dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej i coraz więcej krajów członkowskich rezygnuje z konwencjonalnych źródeł energii na rzecz OZE.Komisja ma też oczekiwania wobec naszego krajowego transportu. Fundusz odbudowy powinien służyć finansowaniu transportu szynowego w polskich miastach. 12 kwietnia podano informacje o pierwszych decyzjach w sprawie zmian w dokumencie. Od końca lutego do początku kwietnia trwały konsultacje społeczne wokół KPO. Za pośrednictwem formularza mogli w nich uczestniczyć pośrednio wszyscy zainteresowani. Do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej napłynęło blisko 5,5 tys. opinii. Zmiany mają nastąpić m.in. w zakresie:zwiększenia puli dla wszystkich miast w części dedykowanej “Zielonym i odpornym miastom” oraz rozszerzenie tego aspektu o duże miasta (wcześniej wsparcie obejmowało tylko miasta średnie i małe),zwiększenia środki na zeroemisyjny transport w miastach – tabor autobusowy, i szynowy, np. tramwaje.Polska przekroczyła normy emisji dwutlenku azotu. Komisja Europejska apeluje o podjęcie działańCzy Polska weźmie pod uwagę wątpliwości Komisji Europejskiej oraz opinie Polaków i wprowadzi zmiany w przewidzianym Krajowym Planie Odbudowy? Jak podaje DGP, rząd ma wkrótce skorygować treść KPO. Tylko do końca kwietnia tego roku ma czas, aby przekazać go do Komisji Europejskiej. Ta z kolei ma dwa miesiące na zaakceptowanie tego planu.źródło: gov.pl, portalkomunalny.pl, gazetaprawna.plArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.