Elektromobilność Latające taksówki elektryczne w Kanadzie już za 4 lata? Podpisano umowę! 05 czerwca 2022 Elektromobilność Latające taksówki elektryczne w Kanadzie już za 4 lata? Podpisano umowę! 05 czerwca 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Latające taksówki elektryczne mogą pojawić się na niebie nad Montrealem już za 4 lata. Dwie firmy ogłosiły na początku czerwca umowę ws. produkcji ponad 70 całkowicie elektrycznych samoloto-śmigłowców, które mają rozpocząć regularne loty już w 2026 roku. Reklama Latające taksówki elektryczne w Kanadzie Latające taksówki elektryczne już za parę lat mogą stać się normą w jednym z kanadyjskich miast. Zgodnie z umową,Vertiko Mobility i Jaunt Air Mobility ogłosiły produkcję ponad 70 całkowicie elektrycznych samolotów i dwóch samolotów hybrydowych, z możliwością rozszerzenia kontraktu na zakup kolejnych 25 jednostek dla transportu powietrznego w Montrealu. Umowa zakłada także przeprowadzenie szkoleń dla 36 pilotów pojazdów powietrznych. Ekosystem elektrycznego transportu lotniczego w kanadzie stopniowo nabiera kształtów. – Każda nowa faza projektu jest kolejnym krokiem w pozycjonowaniu prowincji Québec jako lidera w tym nowym segmencie rynku. Sprzyjające środowisko, które tworzymy, przynosi korzyści nie tylko nam, ale także wszystkim graczom, którzy będą zaangażowani w rozwój tej metody transportu w przyszłości – mówi Éric Côté, prezes Jaunt Air Mobility Canada. Testy kolejnych prototypów Jaunt Air Mobility mają rozpocząć się już w przyszłym roku, a seryjna produkcja pojazdów w 2025 roku. Firma chce uzyskać wszystkie niezbędne certyfikaty i rozpocząć działalność w 2026 roku. W tym celu potrzebna jest jeszcze odpowiednia infrastruktura. Innowacyjny transport lotniczy Do końca marca 2025 roku w Montrealu planowana jest budowa pięciu wertiportów, czyli lotnisk służących do miejskiego transportu lotniczego.Latające taksówki elektryczne Jaunt Air Mobility to skrzyżowanie samolotu z helikopterem. Łączą cechy awionetki z możliwościami śmigłowca, co umożliwia pionowy start i lądowanie. Rozwój elektrycznego transportu lotniczego to bardzo ważny kierunek. Emisja dwutlenku węgla podgrzewa atmosferę, a to oznacza więcej pożarów, susz i powodzi. Zmiany klimatu to realne koszty dla światowej gospodarki. Naukowcy wyliczyli koszt jednej tony CO2. Cenę ponosi planeta i każdy z nas. Lot tam i z powrotem z Londynu do Nowego Jorku może w dłuższej perspektywie kosztować globalną gospodarkę ponad 3000 dolarów.Na szczęście elektromobilność wkracza powoli na rynek transportu lotniczego, a samoloty elektryczne imponują swoimi możliwościami. Przykładem może być maszyna Rolls Royce, która pobiła aż trzy rekordy Guinessa. Najszybszy samolot elektryczny na świecie – Rolls Royce pobił aż trzy rekordy źródło i zdj. główne – jauntairmobility.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.