“Mamy Klimat”, czyli jak przekonać Polaków do fotowoltaiki

Wiele krajów na całym świecie dąży do tego, aby czerpać energię przede wszystkim ze źródeł odnawialnych. Jest to podyktowane nie tylko tym, że w porównaniu z konwencjonalnym wytwarzaniem energii, nie zatruwają one środowiska, ale także, jak wskazuje ich nazwa, są nieskończone.

Do programów, które mają zachęcić Polaków do korzystania z OZE, zalicza się “Mój Prąd”.

Fotowoltaika od Columbus Energy

To właśnie w odniesieniu do niego zdecydowano się przeprowadzić szeroko zakrojoną akcję marketingową w ramach, której możemy czerpać wiedzę na temat tego, jakie korzyści może przynieść nam fotowoltaika. 

Film promocyjny

W krótkim filmie promocyjnym możemy zobaczyć aktorkę Małgorzatę Kożuchowską. Z materiału możemy się dowiedzieć, że fotowoltaika jest użyteczna nawet wtedy, kiedy niebo jest zachmurzone oraz to, że do tej pory wykonano ponad 155 tysięcy instalacji fotowoltaicznych. 

Film odsyła na stronę mamyklimat.pl, gdzie oprócz odnośników do portalu “Mojego Prądu”, znajdują się także dodatkowe informacje na temat zalet fotowoltaiki.

O programie “Mój Prąd”

W ramach programu “Mój Prąd” można uzyskać dofinansowanie na inwestycje w mikroinstalację fotowoltaiczną. Aktualnie trwa II tura naboru wniosków, która potrwa do 18 grudnia 2020 roku. 

Program skierowany jest do osób fizycznych, “wytwarzających energię elektryczną na własne potrzeby, które mają zawartą umowę kompleksową regulującą kwestie związane z wprowadzeniem do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji”. Tylko w minionym miesiącu, wniosek o dotację złożyło niemal 12 tysięcy osób.

Akcję “Mamy Klimat” wspiera Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Ministerstwo Klimatu, a także PKO Bank Polski. 

Źródło: mamyklimat.pl, mojprad.gov.pl