Nowy standard fotowoltaiki w Polsce

Odnawialne źródła energii stają się bardziej popularne, a świadomość ekologiczna społeczeństwa wzrasta. Ostatnie lata pokazały, że fotowoltaika cieszy się coraz większą popularnością. Zatem co zmieniło się w ciągu ostatnich 5 lat?

Co się zmieniło w branży fotowoltaicznej na przestrzeni ostatnich 5 lat?

W roku 2016 wprowadzono nowelizację ustawy o odnawialnych źródłach energii, która korzystnie wpłynęła na systemy wsparcia dla prosumentów. Zaczął też działać system aukcyjny dla nowych przedsięwzięć, który stał się podstawowym mechanizmem wsparcia dużych inwestycji w sektorze OZE.

Rok 2017 to czas koncentracji na programach dotacyjnych i historyczna pula środków na ich realizację do 2020 roku – wśród nich: Program Operacyjny Infrastruktury, Regionalny Program Operacyjny i Program Rozwoju Obszarów Wiejskich. W 2017 roku rozpoczął się również pierwszy komercyjny program finansowania instalacji dla domów – Abonament na Słońce, realizowany przez lidera rynku Columbus Energy. Firma sfinansowała i zamontowała w tym programie prawie 1000 instalacji, co stało się mocnym sygnał dla rynku.

Prawdziwy BOOM na fotowoltaikę przypada jednak na przełom 2018 i 2019 roku – w tym czasie znacząco umocnił się polski rynek fotowoltaiczny w Polsce.  Ciągłe podwyżki cen energii elektrycznej zmotywowały właścicieli domów do inwestycji w elektrownie słoneczne – fotowoltaikę. Według danych opublikowanych przez Agencję Rynku Energii łączna moc wykonanych instalacji w systemach fotowoltaicznych podwoiła się do 557 MW (łącznie z dużymi inwestycjami w farmy fotowoltaiczne). Ponadto na początku 2019 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju, na podstawie którego osoby fizyczne od podstawy podatku dochodowego mogą odliczyć wydatki poniesione na inwestycję w fotowoltaikę wraz z osprzętem i montażem w ramach ulgi termomodernizacyjnej. W maju podczas III Kongresu Energetyki Obywatelskiej minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz zaprezentowała program “Energia Plus”, którego głównym założeniem jest rozpowszechnienie instalacji fotowoltaicznych – w oparciu o model prosumencki, gdzie sieć energetyczna magazynuje dla właściciela domu energię, a prosument może ją odebrać i zużyć w późniejszym czasie.

Fotowoltaika – niezależność i bezpieczeństwo w standardzie

W 2016 Columbus Energy S.A. stworzył zupełnie nowy, nieznany dotąd na polskim rynku model finansowania instalacji fotowoltaicznych – “Abonament na Słońce”. Oferta okazała się przełomem i pokazała, że Polacy nie tylko są zainteresowani fotowoltaiką, ale zależy im również na tanim i dopasowanym do ich potrzeb finansowaniu inwestycji. Bez żadnych dodatkowych formalności czy biegania po bankach. W konsekwencji rynek rozpoczął przygotowania do wprowadzenia tanich kredytów, a Columbus Energy wynegocjował dla swoich klientów na bazie historycznej oferty “Abonamentów na Słońce” najtańszą na rynku propozycje finansowania, gdzie RRSO jest niższe niż 4,5% rocznie.

–  Budujemy organizację, która dostarcza usługę i produkt, jakiego nikt na rynku nie dostarcza. Pakiet jakości, jaki jest u nas w ofercie standardowej, rynek ma ciężko dostarczyć w ofercie premium. Tempo w jakim działamy to instalacja i zgłoszenie do zakładu energetycznego w 5 dni, zawsze. Nikt dzisiaj na rynku nie utrzyma oprócz nas takiego standardu –  powiedział Dawid Zieliński, prezes Columbus Energy S.A.

Nowa oferta zaprezentowana 8 czerwca 2019 roku, podczas obchodów 5-lecia firmy, to ustanowienie nowej linii standardu na rynku. Oferta zawiera: 15-letnią Gwarancję Totalną na każdy element instalacji i 15-letnią rękojmię, montaż oraz zgłoszenie do energetyki w 5 dni, najtańsze finansowanie, usługę Columbus Care, czyli opiekę nad rachunkami i monitoring pracy instalacji. Ponadto, technologia ogniw połówkowych – czarnych, eleganckich paneli monokrystalicznych, to minimum, jakie powinien wymagać od rynku każdy klient. Columbus Energy  ma to w standardzie.

Prezentując wyniki za pierwszy kwartał 2019 roku, Columbus Energy S.A. poinformowało, że zamierza wejść w nowe obszary biznesowe. Wśród naczelnych celów wpisanych do strategii na lata 2019-2022 jest zwiększenie udziału w rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych oraz inwestycje we własne naziemne farmy fotowoltaiczne. Nadrzędnym celem firmy jest rozwój 100% rok do roku.

1 comment
  1. Fotowoltanika to bardzo opłacalna inwestycja.. Mam panele i jestem bardzo zadowolony. Zaoszczędziłem już dużą sumę i stałem się bardziej niezależny. Polecam

Dodaj komentarz

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Czytaj więcej:

Do Kauflandu z własnym opakowaniem

Kaufland sprawdził wcześniej, jak działa nowy system. Od kilku dniu w całej Polsce można przyjść do sklepów tej sieci z własnym opakowaniem na ser, wędliny i garmażerkę. Mięso będzie jednak wciąż pakowane w opakowania dostępne w sklepie. Waga będzie uwzględniać masę naszego opakowania. Wcześniej Kaufland mocno ograniczył korzystanie z plastikowych opakowań – zastąpił na przykład folię tekturowymi banderolami.