OZE Odnawialny gaz ziemny: czy to dobry krok w kierunku obniżenia emisji? 25 października 2021 OZE Odnawialny gaz ziemny: czy to dobry krok w kierunku obniżenia emisji? 25 października 2021 Przeczytaj także OZE Bliski Wschód buduje 2,8 GW PV z magazynami energii. Jak ta inwestycja zmieni europejską energetykę? Arabia Saudyjska i Bahrajn rozpoczynają jeden z kluczowych projektów OZE na Bliskim Wschodzie – elektrownię słoneczną z wielkoskalowym magazynem energii. Inwestycja ma nie tylko wspierać transformację energetyczną Bahrajnu, ale również wyznaczać nowe standardy współpracy transgranicznej i handlu energią w regionie. Ponadto technologia przesyłu czystej energii między granicami państw może stać się w przyszłości standardem na rynku polskim i europejskim. OZE Energetyczny paradoks Niemiec 2025: mniej wiatru i deszczu, więcej energii z OZE Pomimo „historycznie słabego” pierwszego kwartału 2025 roku pod względem produkcji odnawialnych źródeł energii (OZE) – głównie spadku mocy energii z wiatru i energii wodnej – udział OZE wzrósł w Niemczech o 0,7% względem roku poprzedniego. W jaki sposób stało się to możliwe? Odnawialny gaz ziemny (RNG), czyli biometan zasilił kanadyjską flotę morską Seaspan Ferries Corporation, aby zmniejszyć wpływ branży wodnej na globalne ocieplenie. Czy RNG rzeczywiście jest ekologicznym paliwem? Reklama RNG, czyli odnawialny gaz ziemny Odnawialny gaz ziemny (ang. RNG, Renewable natural gas), znany również pod nazwą zrównoważony gaz ziemny (ang. SNG, Substitute natural gas) lub po prostu biometan. RNG to paliwo, które ma uczestniczyć w transformacji energetycznej wielu sektorów gospodarki, w tym branży wodnej. RNG posiada 90% stężenie metanu, jego jakość jest podniesiona do klasy biogazu. Odnawialny gaz ziemny to podzbiór syntetycznego gazu ziemnego lub zastępczego gazu ziemnego. Dzięki swojej postaci RNG można przesyłać za pośrednictwem istniejących już gazociągów. RNG a obniżanie śladu węglowego Seaspan Ferries jako pierwsza morska flota w Kanadzie wykorzystała RNG, aby jak twierdzi, zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o ponad 85% w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym. Seaspan Ferries przy współpracy z firmą FortisBC Energy, uzyskała źródło certyfikowanego i neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla RNG. Zelektryfikowana autostrada, czyli zeroemisyjny transport na długich dystansach Podobnie jak konwencjonalny gaz ziemny, RNG może być wykorzystywany jako paliwo transportowe w postaci CNG (sprężonego gazu ziemnego) lub LNG (cieklegociekłego gazu ziemnego). Odnawialny gaz ziemny zastosowany przez jednostkę został zatwierdzony przez Ministerstwo Energii, Kopalń i Innowacji Niskoemisyjnych Kolumbii Brytyjskiej (BC) jako element strategii włączenia niskoemisyjnych paliw dla transportu. – RNG stosowany w naszej flocie w połączeniu z tradycyjnym gazem ziemnym, pozwoli nam dążyć do celów redukcji emisji i wywrze rzeczywisty wpływ na nasz ślad węglowy – powiedział dyrektor ds. inżynierii floty i rozwoju statków w Seaspan, Harly Penner i dodał, że RNG jest ważnym elementem na drodze do zrównoważonego rozwoju. Pierwsza zeroemisyjna kopalnia na świecie powstanie w Polsce! RNG we flocie morskiej ma zmniejszyć emisje z sektora za pomocą istniejącej już infrastruktury. – Pozwala nam to również wykorzystać rosnącą produkcję RNG w naszym regionie. Nie możemy się doczekać dalszej pracy i efektów naszych wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju w najbliższej przyszłości – dodał dyrektor Penner. Przeczytaj też, co minister klimatu i środowiska mówi o gazie ziemnym i energii jądrowej w Polsce. źródło: seaspan.com, bioenergy-news.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.