Elektromobilność Polska liderem w eksporcie autobusów elektrycznych w Unii Europejskiej 08 lutego 2021 Elektromobilność Polska liderem w eksporcie autobusów elektrycznych w Unii Europejskiej 08 lutego 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Jak wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE), eksport polskich autobusów elektrycznych na rynki Unii Europejskiej znacznie wzrósł. Z danych wynika, że prawie co drugi elektrobus kupowany w 2020 roku w UE był produkowany w Polsce. Reklama Wzrost eksportu od 2017 roku Udział Polski w eksporcie autobusów elektrycznych w Unii Europejskiej w 2017 roku wynosił 10%. Z kolei w pierwszych dziesięciu miesiącach 2020 roku stanowił 46%. Obecnie Polska jest liderem w eksporcie tych pojazdów w UE. Zaraz za nią plasuje się Belgia (36%), a na trzecim miejscu znalazły się Czechy (7%). Program “Zielony transport publiczny”. Kto otrzyma wsparcie w zakupie autobusów zeroemisyjnych? Najwięcej autobusów trafiło do Niemiec Udział w wyniku Polski miało trzech producentów: Solaris – producent Urbino Electric,Volvo – producent 7900 Electric,Man – producent Lion’s City E. Spośród powyższej trójki najwięcej zamówień zrealizował Solaris. Do połowy listopada wyprodukował i sprzedał ponad 1000 autobusów elektrycznych. Jak wynika z danych GUS, łączna wartość autobusów elektrycznych eksportowanych z Polski do innych państw UE wyniosła 213,4 mln euro. W porównaniu z poprzednim rokiem jest to wzrost o 50,7%. Najwięcej pojazdów z Polski trafiło do Niemiec (36,9%) i Włoch (35,2%). Prognozy dla elektrobusów Nisko- i zeroemisyjne autobusy będą jeszcze bardziej zyskiwać na znaczeniu. Polski Instytut Ekonomiczny podkreśla, że w ramach realizowania postanowień porozumienia paryskiego, UE będzie kłaść nacisk na elektryfikację transportu. Autobusy wodorowe w Polsce Z kolei BloombergNEF prognozuje, że do 2025 roku udział elektrobusów w światowej flocie autobusów miejskich wyniesie 47%. Rosnąć będzie również zainteresowanie transportem wodorowym. Źródło: cire.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.