Elektromobilność Problemy Volkswagena ID.3 27 marca 2020 Elektromobilność Problemy Volkswagena ID.3 27 marca 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Jeszcze nie tak dawno słyszeliśmy zapowiedzi, że Volkswagen ID.3 – pierwszy samochód elektryczny oparty na modułach MEB ruszy ze sprzedażą latem. Jak się jednak okazuje, polski konfigurator dla tego modelu, który miał zostać uruchomiony wczoraj, nadal nie jest dostępny, a sam system dla samochodu nie jest ukończony. Reklama Nowa data uruchomienia Jak informuje portal elektrowoz.pl w systemie Volkswagena pojawił się problem wewnętrzny, który wymusił wstrzymanie polskiego konfiguratora. Wkrótce mamy poznać nową datę uruchomienia go. Z kolei w Niemczech gazeta “Sueddeutsche Zeitung” dowiedziała się, że pojawiają się problemy z oprogramowaniem dla ID.3 i samochód nie jest w pełni gotowy. Inne doniesienia mówią też, że model w ogóle daleki jest od masowej produkcji. Jednocześnie koncernowi zależy na dotrzymaniu terminów i przekazania pierwszym klientom sprawne samochody latem. Szklana Manufaktura w Dreźnie rozpoczęła produkcję Volkswagena ID.3 Poprawa parametrów Elektrowoz.pl ustalił, że problemy w VW zaczęły się, kiedy uznano, że systemy do nowego auta należy ujednolicić i napisać od zera. Możliwe, że stała za tym chęć realnego wpływania na poprawę parametrów samochodu dzięki późniejszym aktualizacjom. Decyzja ta wywołała jednak szereg komplikacji. Czytaj także: Volkswagen: nie produkuje i nie podaje od dzisiaj mięsa na stołówkach i rezygnuje ze skórzanych tapicerek źródło: elektrowoz.pl, foto główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.