Elektromobilność Sony teraz także na drodze. Gigant elektroniki wchodzi na rynek aut elektrycznych 20 stycznia 2022 Elektromobilność Sony teraz także na drodze. Gigant elektroniki wchodzi na rynek aut elektrycznych 20 stycznia 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Elektromobilność Weszły w życie unijne cła na chińskie samochody elektryczne Właśnie weszły w życie unijne cła na importowane z Chin samochody z napędem elektrycznym (BEV). Mają obowiązywać przez pięć lat i różnią się wysokością w zależności od producenta. Gigant technologiczny Sony wykorzystał swoje doświadczenie w branży elektroniki i stworzył wyjątkowe modele elektrycznych samochodów, łączących się nawet z domowymi konsolami PlayStation. Kolejny pojazd z serii VISIONS został zaprezentowany w tym miesiącu na najbardziej wpływowych targach technologicznych CES 2022. Reklama Nie tylko Tesla i Mercedes Zrównoważony rozwój przyciąga coraz więcej globalnych firm. W rozwój energetyki słonecznej inwestują takie firmy jak chociażby Huawei i LG, które proponują klientom ogniwa fotowoltaiczne czy inwertery. Transformacja firm elektronicznych idzie też w kierunku elektromobilności. Marki takie jak Huawei i Xiaomi pracują od jakiegoś czasu nad niskoemisyjnymi pojazdami elektrycznymi. W październiku 2021 roku grupa technologiczna Foxconn, dostarczająca produkty dla Apple i Sony, zaprezentowała trzy prototypy pojazdów elektrycznych. Wśród tych firm, jest także japoński producent Sony, który do tej pory dostarczał do aut systemy audio i inne komponenty. Kolejny producent smartfonów bierze się za elektromobilność Sony na drodze Sony Group zadebiutowało najnowszą linią elektrycznych samochodów. Wśród nich znajduje się elektryczny samochód koncepcyjny SUV Vision-S 02, w którym postawiono na zaawansowaną technologię. Według firmy prototypowy SUV jest odpowiedni dla każdego, bo potrafi dopasować się do indywidualnych potrzeb i stylu życia. W tym pojeździe pomieści się 7 osób, co czyni SUVA podobnym do modelu Y Tesli. Wnętrza auta, fot Sony Vision-S 02 posiada napęd na 4 koła dzięki konfiguracji z dwoma silnikami. Posiada 536 koni mechanicznych, a maksymalna prędkość wynosi ponad 180 km/h. Moc auta wynosi 200kW x 2 (przód i tył). Luksus i technologia, fot. Sony Oprócz tego SUV jest wyposażony w łączność sieciową 5G, czujniki zapewniające widoczność wokół samochodu w zakresie 360° oraz głośniki zamontowane w fotelach. Na desce rozdzielczej znalazł się panoramiczny ekran o wysokiej rozdzielczości. Pasażerowie z tyłu też mają możliwość oglądania lub grania dzięki zamontowanym ekranom. Mogą też łączyć się zdalnie z konsolą PlayStation z domu. Inne wizje Japońska korporacja zaprezentowała prototypowy pojazd elektryczny na targach CES 2022. Targi elektroniki CES są co roku organizowane przez stowarzyszenie Consumer Technology Association, i odbywają się w styczniu w Las Vegas. Podczas targów prezentowane są najbardziej innowacyjne technologie na świecie. W tym roku do ciekawych projektów można zaliczyć BMW, zmieniające kolor karoserii, czy pilota ładowanego Wi-fi. Sony zadebiutowało w branży EV na targach CES 2020 swoim pierwszym prototypowym pojazdem elektrycznym Vision-S 01. Już wtedy w Europie rozpoczęły się testy sedana. Według Międzynarodowej Agencji Energii sprzedaż samochodów elektrycznych na całym świecie wzrosła do 10,2 mln w ciągu 10 lat. Tylko w ubiegłym roku sprzedano 6,4 mln samochodów elektrycznych. W Polsce także wzrasta popularność branży EV. źródło i fot.: sonny.com, livekindly.com, ces.tech, ips4.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.