Elektromobilność Tesla naruszyła przepisy niemieckiej ustawy o akumulatorach. Musi zapłacić 12 milionów euro 05 listopada 2020 Elektromobilność Tesla naruszyła przepisy niemieckiej ustawy o akumulatorach. Musi zapłacić 12 milionów euro 05 listopada 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Elektromobilność Weszły w życie unijne cła na chińskie samochody elektryczne Właśnie weszły w życie unijne cła na importowane z Chin samochody z napędem elektrycznym (BEV). Mają obowiązywać przez pięć lat i różnią się wysokością w zależności od producenta. Niemiecki Federalny Urząd Ochrony Środowiska (UBA) oskarżył Teslę o poważne nieprawidłowości związane z recyklingiem akumulatorów pojazdów elektrycznych. Amerykański gigant samochodowy został ukarany grzywną w wysokości 12 milionów euro. Jak czytamy w “Welt am Sonntag”, producent odwołał się od tej decyzji. Reklama Problemy z recyklingiem Jak czytamy w raporcie złożonym w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd za trzeci kwartał roku obrotowego, niemiecki Federalny Urząd Ochrony Środowiska nałożył grzywnę 12 milionów euro na spółkę zależną Tesli w Niemczech. Kością niezgody okazał się recykling zużytych i uszkodzonych akumulatorów. Niemieckie prawo nakazuje, aby to producent je odbierał lub wyznaczał partnera do ich utylizacji. Według UBA Tesla nie stosuje się do tych przepisów. Tesla nie zgadza się z wyrokiem Koncern uważa, że oskarżenie jest niesłuszne i podkreśla, że chodzi o „zobowiązania administracyjne”. Jak można było się spodziewać, Tesla odwołała się od decyzji niemieckiego urzędu. – Chociaż nie możemy przewidzieć wyniku postępowania, w tym ostatecznej wysokości kary, złożyliśmy sprzeciw i nie należy spodziewać się, że będzie to miało istotny negatywny wpływ na naszą działalność – czytamy w raporcie Tesli. Odwołanie się od decyzji zdecydowanie nie jest podyktowane brakiem środków finansowych, lecz dbaniem o wizerunek firmy. Tesla kreuje oblicze przedsiębiorstwa odpowiedzialnego i zaangażowanego społecznie, którego jedną z głównych wartości jest bezpieczeństwo – nie tylko klienta, ale i środowiska naturalnego. Bezemisyjne samochody oraz panele fotowoltaiczne to tylko przykłady produktów koncernu, które są neutralne dla klimatu i natury. Tesla – tańsze samochody i mocniejsze baterie już za 3 lata? Gigafactory pod Berlinem Tymczasem Tesla buduje kolejną Gigafactory w Grünheide pod Berlinem, która ma rozpocząć pracę w lipcu 2021 roku. Fabryka będzie produkować baterie, akumulatory i układy napędowe do samochodów Tesli. Przypomnijmy, że o budowę Gigafactory na swoim terytorium ubiegało się ponad 10 europejskich państw, w tym Polska. Koncern rozpoczął rekrutację inżynierów do fabryki pod Berlinem, o czym na Twitterze poinformował Elon Musk. Recruiting ace engineers for Giga Berlin! Will interview in person tomorrow on site. Send resume to [email protected].— Elon Musk (@elonmusk) November 5, 2020 Źródło: PAP Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.