Tesla naruszyła przepisy niemieckiej ustawy o akumulatorach. Musi zapłacić 12 milionów euro

Tesla naruszyła przepisy niemieckiej ustawy o akumulatorach. Musi zapłacić 12 milionów euro

Niemiecki Federalny Urząd Ochrony Środowiska (UBA) oskarżył Teslę o poważne nieprawidłowości związane z recyklingiem akumulatorów pojazdów elektrycznych. Amerykański gigant samochodowy został ukarany grzywną w wysokości 12 milionów euro. Jak czytamy w “Welt am Sonntag”, producent odwołał się od tej decyzji.

Problemy z recyklingiem

Jak czytamy w raporcie złożonym w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd za trzeci kwartał roku obrotowego, niemiecki Federalny Urząd Ochrony Środowiska nałożył grzywnę 12 milionów euro na spółkę zależną Tesli w Niemczech. 

Kością niezgody okazał się recykling zużytych i uszkodzonych akumulatorów. Niemieckie prawo nakazuje, aby to producent je odbierał lub wyznaczał partnera do ich utylizacji. Według UBA Tesla nie stosuje się do tych przepisów. 

Tesla nie zgadza się z wyrokiem

Koncern uważa, że oskarżenie jest niesłuszne i podkreśla, że chodzi o „zobowiązania administracyjne”. Jak można było się spodziewać, Tesla odwołała się od decyzji niemieckiego urzędu. 

Chociaż nie możemy przewidzieć wyniku postępowania, w tym ostatecznej wysokości kary, złożyliśmy sprzeciw i nie należy spodziewać się, że będzie to miało istotny negatywny wpływ na naszą działalność – czytamy w raporcie Tesli.

Odwołanie się od decyzji zdecydowanie nie jest podyktowane brakiem środków finansowych, lecz dbaniem o wizerunek firmy. Tesla kreuje oblicze przedsiębiorstwa odpowiedzialnego i zaangażowanego społecznie, którego jedną z głównych wartości jest bezpieczeństwo – nie tylko klienta, ale i środowiska naturalnego. Bezemisyjne samochody oraz panele fotowoltaiczne to tylko przykłady produktów koncernu, które są neutralne dla klimatu i natury. 

Gigafactory pod Berlinem

Tymczasem Tesla buduje kolejną Gigafactory w Grünheide pod Berlinem, która ma rozpocząć pracę w lipcu 2021 roku. Fabryka będzie produkować baterie, akumulatory i układy napędowe do samochodów Tesli. Przypomnijmy, że o budowę Gigafactory na swoim terytorium ubiegało się ponad 10 europejskich państw, w tym Polska.

Koncern rozpoczął rekrutację inżynierów do fabryki pod Berlinem, o czym na Twitterze poinformował Elon Musk. 

Źródło: PAP