OZE USA: ponad 16,9 GW z wiatru dzięki PPA 15 czerwca 2020 OZE USA: ponad 16,9 GW z wiatru dzięki PPA 15 czerwca 2020 Przeczytaj także Fotowoltaika Polska firma z dużym sukcesem. Columbus zamontuje 333 instalacje PV w Łęczycy Columbus Energy wygrało przetarg na montaż instalacji fotowoltaicznych w Łęczycy (woj. łódzkie). Polska spółka zamontuje w tym mieście 333 sztuki modułów PV o łącznej mocy 1342,35 kWp. Łączna wartość sprzętu to ok. 3,5 mln zł. Fotowoltaika Miliony euro płyną do Columbusa za ponad 28 MW farm PV Grupa Columbus Energy, jeden z polskich liderów w branży OZE, sprzedaje część swoich projektów fotowoltaicznych. Nabywcą zasobów o łącznej mocy 28077 MW jest spółka Nyx Renewable Energy z Grupy GoldenPeaks Capital. W minionym roku amerykańskie firmy kupiły rekordową ilość źródeł odnawialnych – 4,447 GW, głównie wiatrowych, których moc na koniec grudnia wzrosła do 16,857 GW. Rynek umów korporacyjnych obejmuje w sumie ponad 140 korporacyjnych klientów. Reklama W Stanach Google ma najwięcej mocy OZE Amerykańskie Stowarzyszenie Energii Wiatrowej (AWEA) opracowało pierwsze wydanie swojego raportu Wind Powers American Business. Wynika z niego, że do 2019 roku ponad 140 firm zakupiło energię odnawialną na zasadach umów PPA. Najwięcej mocy pozyskał Google, który ma już 2,4 GW. Daleko w tyle jest Facebook – 1,5 GW, sieć sklepów Walmart, firma telekomunikacyjna AT&T, a dalej Microsoft Corporation. 19 firm kupiło energię przez PPA po raz pierwszy W samym minionym roku, największą ilość mocy ze źródeł odnawialnych kupił Walmart – 541 MW, na drugim miejscu znalazło się AT&T, które podpisało kontrakty PPA na 460 MW, natomiast Facebook na 440 MW. Co więcej w 2019 roku tego typu umowy po raz pierwszy podpisało 19 firm. Wśród nich znalazł się McDonald’s pozyskując 220 MW. Dla amerykańskiego rynku istotnymi kupującymi są także Sprint – kolejna firma telekomunikacyjna, Ford Motor Company, Crown Holdings oraz sieć sklepów odzieżowych GAP Inc. Rynek PPA ewoluuje i dywersyfikuje się Autorzy raportu zauważają, że umowy korporacyjne były zawierane głównie przez firmy z sektora technologicznego – 41 procent, handlu detalicznego – 12 proc., telekomunikacji i branży żywnościowej po równo po 9 procent. Zaszła tutaj istotna zmiana – w 2015 roku 80% transakcji na tych zasadach podejmowały dwie pierwsze wspomniane branże. AWEA prognozuje dalszy rozrost rynku. W ciągu następnej dekady stanie się on jeszcze bardziej atrakcyjny dla firm zainteresowanych kupnem energii ze źródeł odnawialnych. Źródło: renewablesnow.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.