Na wodór Wodorowe autobusy z Polski wyjadą na ulice Majorki05 March 2022 Na wodór Wodorowe autobusy z Polski wyjadą na ulice Majorki05 March 2022Przeczytaj także Elektromobilność Kim są Liderzy Elektromobilności 2023? Poznaliśmy laureatów Już po raz piąty firmy najmocniej zaangażowane w rozwój zeroemisyjnego transportu w Polsce otrzymały tytuł „Lidera Elektromobilności”. Nagrody główne i wyróżnienia przyznało Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz firma doradcza PwC podczas trwającego do dzisiaj Kongresu Nowej Mobilności 2023. Reklama Elektromobilność Nissan przechodzi na elektryki. Firma w 2030 nie sprzeda już samochodu spalinowego Firmy motoryzacyjne wyprzedzają unijne przepisy w kwestii elektryfikacji samochodów. Kilka dni temu Volvo ogłosiło, że wraz z początkiem przyszłego roku rezygnuje całkowicie z produkcji aut z silnikami Diesla. Teraz na stanowczy krok decyduje się Nissan – wg zapowiedzi prezesa koncernu, do 2030 roku firma ma zaprzestać sprzedawania spalinowych samochodów na terenie UE. Pięć całkowicie zeroemisyjnych pojazdów Solarisa będzie jeździć ulicami stolicy Majorki. Mowa o autobusach zasilanych wodorem Urbino 12 hydrogen. Wartość umowy to ok. 4 mln euro.ReklamaReklamaZ Polski na słoneczną wyspęJak czytamy w komunikacie firmy – Rada Dyrektorów EMT-Palma, komunalnej spółki obsługującej transport miejski w Palma de Mallorca, podjęła decyzję o zakupie pięciu wodorowych, całkowicie zeroemisyjnych pojazdów Solarisa. Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach projektu „Green Hyslan”, finansowanego ze środków unijnych. Jego celem jest promowanie rozwoju czystej energii w ramach inicjatyw przeciwdziałania zmianom klimatu do 2050 roku. Hiszpańska wyspa ma ambicje, by stać się europejskim wyznacznikiem w kontekście wykorzystania energii zeroemisyjnych.– Zainteresowanie technologią wodorową stale rośnie, a decyzja władz Palma de Mallorca o zakupie Urbino 12 hydrogen jest tego najlepszym przykładem. Jesteśmy dumni z faktu, że jako producent i dostawca najnowocześniejszych pojazdów, możemy wspierać kolejne miasto w procesie transformacji transportu publicznego na bezemisyjny. Jesteśmy przekonani, że nasze wodorowe będą doskonale służyć mieszkańcom tej pięknej wyspy – powiedział Petros Spinaris, Członek Zarządu firmy Solaris ds. Sprzedaży i After Sales.ReklamaSolaris Urbino 12 hydrogen, źródło materiały prasowe solarisbus.com.plZeroemisyjne portfolio SolarisaUrbino 12 hydrogen to kolejny model autobusu zeroemisyjnego w portfolio polskiego producenta. Niezwykle zaawansowany technicznie model Urbino 12 hydrogen zadebiutował w 2019 roku na Globalnym Szczycie Transportu Publicznego UITP w Sztokholmie, jako uzupełnienie produktów bateryjnych.Solaris prezentuje autobus wodorowy w PoznaniuPierwsze 10 autobusów zamówiło przedsiębiorstwa SASA Bolzano z Włoch. Obecnie Solarisy Urbino 12 hydrogen poza włoskim Bolzano, można spotkać m.in. w Kolonii i Wuppertalu w Niemczech, a także w holenderskim regionie Holandia Południowa. Do tych miejsc dołączy ponad 800-tysięczna Palma de Mallorca, stolica jednej z najsłynniejszych turystycznych wysp w Europie.Dowiedz się gdzie w Polsce jeżdżą wodorowe i elektryczne autobusy.Co wyróżnia wodorowy autobus Solarisa? Solaris Urbino 12 hydrogen doskonale sprawdza się w przestrzeniach miejskich. Jest całkowicie bezemisyjny, gdyż jedynym produktem reakcji chemicznej zachodzącej w ogniwie wodorowym autobusu jest woda. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii gwarantuje zasięg nawet do 350 kilometrów. Jest bardzo wygodny w obsłudze i zapewnia elastyczność lokalnym operatorom. Podczas jazdy generuje niewielki w porównaniu do pojazdów spalinowych poziom drgań, a poziom hałasu jest ledwie odczuwalny. Jego tankowanie trwa zaledwie kilka minut. W drugiej połowie 2022 roku planowana jest premiera kolejnego autobusu tego typu – przegubowego Urbino 18 hydrogen.źródło: solarisbus.com.plArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.