Na wodór Wodorowe autobusy z Polski wyjadą na ulice Majorki 05 marca 2022 Na wodór Wodorowe autobusy z Polski wyjadą na ulice Majorki 05 marca 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Pięć całkowicie zeroemisyjnych pojazdów Solarisa będzie jeździć ulicami stolicy Majorki. Mowa o autobusach zasilanych wodorem Urbino 12 hydrogen. Wartość umowy to ok. 4 mln euro. Reklama Z Polski na słoneczną wyspę Jak czytamy w komunikacie firmy – Rada Dyrektorów EMT-Palma, komunalnej spółki obsługującej transport miejski w Palma de Mallorca, podjęła decyzję o zakupie pięciu wodorowych, całkowicie zeroemisyjnych pojazdów Solarisa. Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach projektu „Green Hyslan”, finansowanego ze środków unijnych. Jego celem jest promowanie rozwoju czystej energii w ramach inicjatyw przeciwdziałania zmianom klimatu do 2050 roku. Hiszpańska wyspa ma ambicje, by stać się europejskim wyznacznikiem w kontekście wykorzystania energii zeroemisyjnych. – Zainteresowanie technologią wodorową stale rośnie, a decyzja władz Palma de Mallorca o zakupie Urbino 12 hydrogen jest tego najlepszym przykładem. Jesteśmy dumni z faktu, że jako producent i dostawca najnowocześniejszych pojazdów, możemy wspierać kolejne miasto w procesie transformacji transportu publicznego na bezemisyjny. Jesteśmy przekonani, że nasze wodorowe będą doskonale służyć mieszkańcom tej pięknej wyspy – powiedział Petros Spinaris, Członek Zarządu firmy Solaris ds. Sprzedaży i After Sales. Solaris Urbino 12 hydrogen, źródło materiały prasowe solarisbus.com.pl Zeroemisyjne portfolio Solarisa Urbino 12 hydrogen to kolejny model autobusu zeroemisyjnego w portfolio polskiego producenta. Niezwykle zaawansowany technicznie model Urbino 12 hydrogen zadebiutował w 2019 roku na Globalnym Szczycie Transportu Publicznego UITP w Sztokholmie, jako uzupełnienie produktów bateryjnych. Solaris prezentuje autobus wodorowy w Poznaniu Pierwsze 10 autobusów zamówiło przedsiębiorstwa SASA Bolzano z Włoch. Obecnie Solarisy Urbino 12 hydrogen poza włoskim Bolzano, można spotkać m.in. w Kolonii i Wuppertalu w Niemczech, a także w holenderskim regionie Holandia Południowa. Do tych miejsc dołączy ponad 800-tysięczna Palma de Mallorca, stolica jednej z najsłynniejszych turystycznych wysp w Europie. Dowiedz się gdzie w Polsce jeżdżą wodorowe i elektryczne autobusy. Co wyróżnia wodorowy autobus Solarisa? Solaris Urbino 12 hydrogen doskonale sprawdza się w przestrzeniach miejskich. Jest całkowicie bezemisyjny, gdyż jedynym produktem reakcji chemicznej zachodzącej w ogniwie wodorowym autobusu jest woda. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii gwarantuje zasięg nawet do 350 kilometrów. Jest bardzo wygodny w obsłudze i zapewnia elastyczność lokalnym operatorom. Podczas jazdy generuje niewielki w porównaniu do pojazdów spalinowych poziom drgań, a poziom hałasu jest ledwie odczuwalny. Jego tankowanie trwa zaledwie kilka minut. W drugiej połowie 2022 roku planowana jest premiera kolejnego autobusu tego typu – przegubowego Urbino 18 hydrogen. źródło: solarisbus.com.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.