Wiadomości OZE Finowie i Niemcy uzyskali pierwsze paliwo płynne z energii słonecznej i CO2 19 lutego 2018 Wiadomości OZE Finowie i Niemcy uzyskali pierwsze paliwo płynne z energii słonecznej i CO2 19 lutego 2018 Przeczytaj także Energetyka Chiński paradoks energetyczny, czyli modernizacja bez modernizmu Chińska gospodarka znajduje się w stanie permanentnej modernizacji. Kraj stoi przed wyzwaniem utrzymania rozwoju, zaspokojenia apetytu na surowce oraz zachowania równowagi ekologicznej. Mnogość problemów zmusza do obierania nieoczywistych rozwiązań, dlatego chińscy decydenci postawili na absolutną maksymalizację. Kraj Środka wyrasta na globalnego lidera transformacji energetycznej, przy jednoczesnym zwiększaniu mocy z paliw kopalnych. Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Niemieccy naukowcy z Karlsruhe Institute of Technology wraz z fińskimi badaczami z VTT Technical Research Centre of Finland i LUT (Lappeenranta University of Technology) opracowali stację do produkcji paliwa syntetycznego z energii słonecznej i dwutlenku węgla (CO2). W ramach projektu Soletair badacze wyprodukowali aż 200 litrów paliwa, które może być użyte w produkcji benzyny, oleju napędowego czy nafty z wodoru i dwutlenku węgla. Innowacyjna fabryka chemiczna składa się przede wszystkim z reaktora chemicznego, który wykorzystuje energię słoneczną i proces hydrolizy. W instalacji znajduje się także koncentrator dwutlenku węgla oraz mechanizm do elektrolizy wykorzystujący energię słoneczną. Pierwsza stacja pojawiła się w czerwcu 2017 roku i była testowana w Finlandii. Naukowcy spodziewają się, że fabryka Soletair wejdzie do regularnego użytku w 2018 roku. Reklama Zdolność produkcyjna fabryki wynosi około 80 litrów paliwa na dzień. W czasie pierwszej próby wyprodukowano 200 litrów w celu zbadania wyników syntezy i uzyskania charakterystyki. Zaletą nowego obiektu jest jego kompaktowość. Przyjmuje on formę minifabryki, którą można zmieścić w typowym kontenerze morskim w celach np. transportowych. Dodatkowo modułowość obiektu pozwala na rozszerzenie jego funkcji oraz rozbudowanie o dodatkowe generatory modułowe. Źródło: Soletair, Green Evolution, LUT Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.