Elektromobilność Tesla naruszyła przepisy niemieckiej ustawy o akumulatorach. Musi zapłacić 12 milionów euro 05 listopada 2020 Elektromobilność Tesla naruszyła przepisy niemieckiej ustawy o akumulatorach. Musi zapłacić 12 milionów euro 05 listopada 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Niemiecki Federalny Urząd Ochrony Środowiska (UBA) oskarżył Teslę o poważne nieprawidłowości związane z recyklingiem akumulatorów pojazdów elektrycznych. Amerykański gigant samochodowy został ukarany grzywną w wysokości 12 milionów euro. Jak czytamy w “Welt am Sonntag”, producent odwołał się od tej decyzji. Reklama Problemy z recyklingiem Jak czytamy w raporcie złożonym w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd za trzeci kwartał roku obrotowego, niemiecki Federalny Urząd Ochrony Środowiska nałożył grzywnę 12 milionów euro na spółkę zależną Tesli w Niemczech. Kością niezgody okazał się recykling zużytych i uszkodzonych akumulatorów. Niemieckie prawo nakazuje, aby to producent je odbierał lub wyznaczał partnera do ich utylizacji. Według UBA Tesla nie stosuje się do tych przepisów. Tesla nie zgadza się z wyrokiem Koncern uważa, że oskarżenie jest niesłuszne i podkreśla, że chodzi o „zobowiązania administracyjne”. Jak można było się spodziewać, Tesla odwołała się od decyzji niemieckiego urzędu. – Chociaż nie możemy przewidzieć wyniku postępowania, w tym ostatecznej wysokości kary, złożyliśmy sprzeciw i nie należy spodziewać się, że będzie to miało istotny negatywny wpływ na naszą działalność – czytamy w raporcie Tesli. Odwołanie się od decyzji zdecydowanie nie jest podyktowane brakiem środków finansowych, lecz dbaniem o wizerunek firmy. Tesla kreuje oblicze przedsiębiorstwa odpowiedzialnego i zaangażowanego społecznie, którego jedną z głównych wartości jest bezpieczeństwo – nie tylko klienta, ale i środowiska naturalnego. Bezemisyjne samochody oraz panele fotowoltaiczne to tylko przykłady produktów koncernu, które są neutralne dla klimatu i natury. Tesla – tańsze samochody i mocniejsze baterie już za 3 lata? Gigafactory pod Berlinem Tymczasem Tesla buduje kolejną Gigafactory w Grünheide pod Berlinem, która ma rozpocząć pracę w lipcu 2021 roku. Fabryka będzie produkować baterie, akumulatory i układy napędowe do samochodów Tesli. Przypomnijmy, że o budowę Gigafactory na swoim terytorium ubiegało się ponad 10 europejskich państw, w tym Polska. Koncern rozpoczął rekrutację inżynierów do fabryki pod Berlinem, o czym na Twitterze poinformował Elon Musk. Recruiting ace engineers for Giga Berlin! Will interview in person tomorrow on site. Send resume to [email protected].— Elon Musk (@elonmusk) November 5, 2020 Źródło: PAP Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.