Ekologia Buty Converse w parze z ekologią 30 maja 2020 Ekologia Buty Converse w parze z ekologią 30 maja 2020 Przeczytaj także Ekologia Deweloperska masakra piłą mechaniczną na Śląsku Od 2017 roku deweloper Green Park Silesia starał się o uzyskanie zgody na zabudowę własnej działki. Jednak przed postawieniem na niej 8 budynków mieszkalnych musiałby wyciąć ponad 1000 drzew. Chorzowski magistrat przez 7 lat nie chciał wydać zgody na wycinkę, dlatego deweloper postanowił wziąć sprawy w swoje ręce. Ekologia Które ptaki śpiewają najwcześniej? Poznaj ptasi zegar W słynnym “Ptasim radiu” Julian Tuwim pokazał nam, jak ptaki mogą “ćwierkać, świstać, kwilić, pitpilitać i pimpilić”. Kiedy jednak w tej wyjątkowej rozgłośni można usłyszeć poszczególne audycje? Okazuje się, że poszczególne gatunki ptaków odzywają się o różnych porach dnia. To nie pierwszy raz, kiedy amerykańskie przedsiębiorstwo robi krok w stronę ekologicznego wytwarzania swoich produktów. Tym razem chodzi o kultowy model butów Chuck Taylor All Star 70 HI oraz OX marki Converse. Reklama Moda na buty Converse nie przemija, a produkty tej marki wciąż są atrybutem nastolatków. Firma co jakiś czas wychodzi z ekologiczną inicjatywą i prezentuje rozwiązania, które są przyjmowane przez odbiorców z dużym zainteresowaniem. Popularnością cieszyła się np. linia obuwia wytwarzanego ze zużytych jeansów. Upcykling wciąż w modzie Teraz Converse sięga w stronę tzw. upcyklingu – modele butów All Star 70 HI oraz OX stworzone zostały przy wykorzystaniu tzw. niebarwionych skrawków fabrycznych. Takie działanie to część strategii marki związanej z produkcją według zasad zrównoważonego rozwoju. Może się wydawać, że to nic wielkiego, ale patrząc na ilość wytwarzanych ubrań i butów, każda taka akcja to znaczące ograniczenie niewykorzystanych odpadów. Dzięki takim przedsięwzięciom część z nich dostaje nowe życie. Potrzeba matką wynalazku Obecnie coraz głośniej mówi się o potrzebie zminimalizowania wytwarzania odpadów, które zanieczyszczają środowisko. Proekologiczny styl życia to już nie moda, a konieczność. Każdy ma indywidualny wpływ na walkę z kryzysem klimatycznym i dewastacją natury. Dzięki kampaniom dużych marek coraz większa liczba konsumentów zaczyna zwracać uwagę na to, z czego i w jaki sposób są wytwarzane produkty, które noszą na co dzień. Źródło: hypebae.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.