Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Columbus umożliwi prosumentom bilansowanie energii 1:1

Columbus umożliwi prosumentom bilansowanie energii 1:1

Columbus Energy S.A. wprowadza usługę „Prąd jak Powietrze”, opartą na dystrybucji energii pochodzącej z OZE. Dzięki niej klienci posiadający domowe instalacje fotowoltaiczne będą mogli odebrać 100% energii zmagazynowanej w sieci. 

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Sto procent zmagazynowanej energii trafia do klienta

Usługa dystrybucji energii “Prąd jak Powietrze” jest skierowana zarówno do nowych, jak i dotychczasowych klientów firmy, którzy posiadają usługę Columbus Care (kompleksowa, posprzedażowa obsługa klienta, obejmująca m.in. długoletnią gwarancję i monitoring, zrzesza ponad 95% klientów Columbus). Usługa ta pozwoli bezpłatnie magazynować w sieci nadwyżki energii wytworzone przez instalację fotowoltaiczną i odbierać je w systemie 1:1. Co istotne, niewykorzystane nadwyżki energii są traktowane bezterminowo, co oznacza, że klient będzie mógł z nich korzystać przez cały okres trwania umowy z Columbus. To pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku energetycznym. 

Innowacyjność usługi „Prąd jak Powietrze” polega na tym, że 100% energii wyprodukowanej przez instalację fotowoltaiczną trafi z powrotem do klienta, bez żadnych dodatkowych opłat – twierdzi Dawid Zieliński, Prezes Columbus Energy S.A. – Dodatkowo, zmotywujemy prosumentów do świadomego zarządzania tą energią, oferując im monitoring pracy i zużycie energii z dnia na dzień. 

Spółka wprowadzi usługę w trzech etapach

Etap pierwszy będzie polegał na bilansowaniu energii w taryfie G12 w strefie 2. Oznacza to, że nadwyżki wyprodukowanej przez fotowoltaikę energii będzie można wykorzystać w 100% w godzinach pozaszczytowych (w weekendy i dni wolne od pracy, oraz codziennie od 13:00-15:00 i 22:00-06:00). Dzięki nabyciu spółki Vortex Energy – Obrót, zajmującej się obrotem energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii, Columbus już niebawem będzie mógł zawierać z klientami umowę kompleksową (obejmującą sprzedaż energii oraz jej dystrybucję), która umożliwi takie bilansowanie. 

Drugim etapem wdrożenia usługi będzie szerokie bilansowanie 1:1, we wszystkich strefach taryfy G12, niezależnie od dnia tygodnia i godziny, bez ograniczeń dla wszystkich prosumentów. Etap ten zostanie wdrożony po zawarciu umów kompleksowych na masową skalę z obecnymi oraz nowymi klientami Columbus, kiedy ilość obsługiwanych przez firmę liczników osiągnie odpowiednią skalę. Warto dodać, że w umowie kompleksowej, cennik za energię elektryczną będzie taki sam jak od państwowego dostawcy. 

148214109 786289518973868 7964604004896088368 n
źródło: www.youtube.com/watch?v=fQC9QS4C2hk

Trzecim etapem będzie tokenizacja wyprodukowanej energii za pomocą technologii blockchain, która umożliwi przekazywanie i odbieranie jej w dowolnym miejscu. 

Jeżeli klient nadprodukuje energię i zmagazynuje ją w Columbusie, to będzie mógł ją odebrać w dowolnym miejscu w Polsce tłumaczy Dawid Zieliński. Żeby to zrobić, potrzebna jest technologia blockchain, z systemem bilingowym, rozliczeniowym, którą dostarczy nasza firma Nexity. Technologia ta zostanie wprowadzona przy pomocy dedykowanej aplikacji ColumbusOS, dzięki której klienci będą mogli zarządzać wyprodukowaną energią oraz jej nadwyżkami, np. przekazywać ją lub sprzedawać innym użytkownikom.

Tokenizacja energii 

Tokenizacja umożliwi w przyszłości działalność charytatywną na rzecz walki z ubóstwem energetycznym. Prosumenci posiadający nadwyżki wyprodukowanej energii, będą mogli przekazywać je potrzebującym, którzy mają problemy z uregulowaniem płatności za energię. Dla takich klientów Columbus przewiduje atrakcyjne rabaty, aby wesprzeć działania prospołeczne.

Zmieniamy perspektywę ze służebnej roli systemu energetycznego na elastyczne zarządzanie nowoczesną energetyką – dodaje Dawid Zieliński.

Spółka uruchomiła specjalną stronę usługi “Prąd jak powietrze” (www.pradjakpowietrze.pl), na której można zapisać się do pilotażowego programu blockchainowego oraz dedykowaną infolinię pod numerem tel. 22 123 04 44.

Korzyści dla klientów

Świat OZE zapytał o korzyści z bilansowania energii, które zyskają klienci. 

– Po pierwsze klient, kupując instalację nie musi jej przewymiarowywać. Po drugiej nikt mu nie zabiera 20% jego energii. Po trzecie przystępuje do rodziny Columbusa, w której już za chwilę, po uruchomieniu tokenizacji i blockchain w energetyce będzie mógł przekazywać i odbierać energię w każdym miejscu w Polsce. Wszędzie tam, gdzie Columbus ma usługi licznika, czyli umowę kompleksową bądź roaming z innymi sprzedawcami, nasi klienci będą mogli korzystać z własnej energii za darmo – mówi Dawid Zieliński. 

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.