Ochrona środowiska Czym są e-odpady? Polskie dzieci wiedzą to lepiej niż ich rówieśnicy z innych krajów 04 lipca 2024 Ochrona środowiska Czym są e-odpady? Polskie dzieci wiedzą to lepiej niż ich rówieśnicy z innych krajów 04 lipca 2024 Przeczytaj także Ochrona środowiska Aktywiści na rzecz ochrony środowiska walczą z centrami danych Aktywistka ekologiczna Julie Bolthouse wskazuje, że Północna Wirginia posiada najwięcej centrów danych na świecie. Jej zdaniem, nie jest to korzystne dla klimatu. Dlaczego? Ochrona środowiska Greenpeace złożył skargę na Polskę do Komisji Europejskiej o dewastację rzek Dziesięć aktywistów i aktywistek, które na co dzień działają w Greenpeace, oskarżyło Polskę o naruszenie unijnego prawa w zakresie ochrony polskich rzek. Sprawą ma zająć się Komisja Europejska. Badanie przeprowadzone przez Cartoon Network wykazało, że 70% dzieci w wieku 6-11 lat w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) nie słyszało o e-odpadach lub nie było pewne, co to pojęcie oznacza. Polska odnotowuje znacznie większy poziom świadomości niż pozostałe kraje, takie jak Wielka Brytania i Francja. Reklama Co dzieci wiedza o elektronicznych śmieciach? Te dane mogą zaskoczyć Elektronika odgrywa fundamentalną rolę w codziennym życiu najmłodszych. Dzieci na całym świecie mają do czynienia z e-odpadami, wśród których istotne są zabawki – jest ich aż 7,3 miliarda sztuk. Są to zestawy wyścigowe, kolejki elektryczne, zabawki muzyczne, elektroniczne lalki czy drony. Badanie przeprowadzone przez Cartoon Network wykazało, że 70% dzieci w wieku 6-11 lat w regionie EMEA nie słyszało o e-odpadach bądź wiedziało o ich istnieniu, jednak nie było pewne, co to pojęcie oznacza. Wyniki badania pokazują, że: Polskie dzieci (81%) dużo częściej kojarzą e-odpady z poprawną definicją pojęcia niż dzieci z innych rynków. Dzieci z Wielkiej Brytanii (26%) i Francji (19%) znalazły się poniżej średniej. Dzieci w Polsce (47%), Turcji (37%) i Południowej Afryce (28%) są lepiej zaznajomione z e-odpadami niż ich rówieśnicy w Wielkiej Brytanii (19%) i Francji (17%). Większość dzieci w wieku 6-11 lat twierdzi, że słyszało o e-odpadach, ale w rzeczywistości niewiele z nich (30%) wie, co to pojęcie oznacza. Większość dzieci (87%) ma przynajmniej jeden e-śmieć w domu: zabawki, słuchawki i tablety znajdują się w top 3 takich przedmiotów. Wiele dzieci twierdzi, że przechowuje e-odpady w swoim domu lub wyrzuca je – to pokazuje, że edukacja jest potrzebna. 43% Polaków ma ją zawsze przy sobie. Ten eko trend stał się naszą codziennością Kampania dla najmłodszych W odpowiedzi na te dane Cartoon Network podjął działanie, które będzie odpowiadać potrzebom planety i samych dzieci. Stacja wykorzystuje swoje platformy oraz zasięg i łączy je z wiedzą Envision Racing, aby zwrócić uwagę na kwestię odpadów elektronicznych. Kampania dotycząca e-odpadów ma na celu zwiększenie świadomości i zrozumienia poprzez nowe, zabawne, pozwalające na utożsamienie się i inspirujące treści. Do działania mają zachęcać m.in. wyzwania Mistrzów Klimatu związane z e-odpadami, filmy informacyjne, quizy i ciekawostki. – E-odpady są bardzo istotne dla dzieci, ale nasze badania wskazują na znaczną lukę między zamiarami najmłodszych a ich działaniami: głównie z powodu braku wiedzy na temat właściwych metod utylizacji. Budujące jest obserwowanie zaangażowania dzieci. Nasz cel to pomoc w przekładaniu zamiarów na działania – mówi Monika Oomen, VP Brand, Comms and Digital Content Strategy w Warner Bros Discovery. Współpraca z mistrzowskim zespołem wyścigowym Envision Racing podkreśla zaangażowanie Cartoon Network w kształcenie młodych umysłów. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Cartoon Network i Envision Racing uruchomiły mini-grę Climate E-Racers. Gracze mogą ścigać się ze sobą w pojazdach dostosowanych do e-odpadów zebranych w grze i podejmować wyzwania Mistrzów Klimatu. Włączenie e-odpadów do Mistrzów Klimatu gwarantuje, że przesłanie dotrze do dzieci w formie zabawy. Uruchomiony w maju Climate E-Racers odnotował już 1 milionów odwiedzin. Zespół Envision Racing od dawna stara się zachęcać fanów do ratowania planety w ramach programu „Race Against Climate Change”, a ostatnio skupia się na rosnącym problemie e-odpadów. W 2023 roku marka zaprezentowała pierwszy na świecie, w pełni nadający się do jazdy samochód wyścigowy, wykonany w całości z e-odpadów. – Czytaj także: Serwatka pozwoli na odzyskiwanie złota z elektrośmieci Źródło: informacja prasowa – Cartoon Network Fot. Canva (ToRyUK) Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.