Ochrona środowiska Czym są e-odpady? Polskie dzieci wiedzą to lepiej niż ich rówieśnicy z innych krajów 04 lipca 2024 Ochrona środowiska Czym są e-odpady? Polskie dzieci wiedzą to lepiej niż ich rówieśnicy z innych krajów 04 lipca 2024 Przeczytaj także Ochrona środowiska Pierwszy kraj Unii Europejskiej zakazuje jednorazowych e-papierosów Belgia jako pierwsza w UE wprowadziła zakaz sprzedaży jednorazowych e-papierosów. Minister zdrowia, Frank Vandenbroucke podkreślił, że są one produktem “ekstremalnie szkodliwym” dla społeczeństwa i środowiska. Ochrona środowiska Lasy Państwowe wdrażają starolasy. Dlaczego? Lasy Państwowe, na polecenie Ministerstwa Klimatu i Środowiska, mają zabezpieczyć drzewostany i rozpocząć wstępną weryfikację terenową i zbieranie niezbędnych informacji do utworzenia starolasów. Działania te mają wzmocnić ochronę przyrody. Badanie przeprowadzone przez Cartoon Network wykazało, że 70% dzieci w wieku 6-11 lat w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) nie słyszało o e-odpadach lub nie było pewne, co to pojęcie oznacza. Polska odnotowuje znacznie większy poziom świadomości niż pozostałe kraje, takie jak Wielka Brytania i Francja. Reklama Co dzieci wiedza o elektronicznych śmieciach? Te dane mogą zaskoczyć Elektronika odgrywa fundamentalną rolę w codziennym życiu najmłodszych. Dzieci na całym świecie mają do czynienia z e-odpadami, wśród których istotne są zabawki – jest ich aż 7,3 miliarda sztuk. Są to zestawy wyścigowe, kolejki elektryczne, zabawki muzyczne, elektroniczne lalki czy drony. Badanie przeprowadzone przez Cartoon Network wykazało, że 70% dzieci w wieku 6-11 lat w regionie EMEA nie słyszało o e-odpadach bądź wiedziało o ich istnieniu, jednak nie było pewne, co to pojęcie oznacza. Wyniki badania pokazują, że: Polskie dzieci (81%) dużo częściej kojarzą e-odpady z poprawną definicją pojęcia niż dzieci z innych rynków. Dzieci z Wielkiej Brytanii (26%) i Francji (19%) znalazły się poniżej średniej. Dzieci w Polsce (47%), Turcji (37%) i Południowej Afryce (28%) są lepiej zaznajomione z e-odpadami niż ich rówieśnicy w Wielkiej Brytanii (19%) i Francji (17%). Większość dzieci w wieku 6-11 lat twierdzi, że słyszało o e-odpadach, ale w rzeczywistości niewiele z nich (30%) wie, co to pojęcie oznacza. Większość dzieci (87%) ma przynajmniej jeden e-śmieć w domu: zabawki, słuchawki i tablety znajdują się w top 3 takich przedmiotów. Wiele dzieci twierdzi, że przechowuje e-odpady w swoim domu lub wyrzuca je – to pokazuje, że edukacja jest potrzebna. 43% Polaków ma ją zawsze przy sobie. Ten eko trend stał się naszą codziennością Kampania dla najmłodszych W odpowiedzi na te dane Cartoon Network podjął działanie, które będzie odpowiadać potrzebom planety i samych dzieci. Stacja wykorzystuje swoje platformy oraz zasięg i łączy je z wiedzą Envision Racing, aby zwrócić uwagę na kwestię odpadów elektronicznych. Kampania dotycząca e-odpadów ma na celu zwiększenie świadomości i zrozumienia poprzez nowe, zabawne, pozwalające na utożsamienie się i inspirujące treści. Do działania mają zachęcać m.in. wyzwania Mistrzów Klimatu związane z e-odpadami, filmy informacyjne, quizy i ciekawostki. – E-odpady są bardzo istotne dla dzieci, ale nasze badania wskazują na znaczną lukę między zamiarami najmłodszych a ich działaniami: głównie z powodu braku wiedzy na temat właściwych metod utylizacji. Budujące jest obserwowanie zaangażowania dzieci. Nasz cel to pomoc w przekładaniu zamiarów na działania – mówi Monika Oomen, VP Brand, Comms and Digital Content Strategy w Warner Bros Discovery. Współpraca z mistrzowskim zespołem wyścigowym Envision Racing podkreśla zaangażowanie Cartoon Network w kształcenie młodych umysłów. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Cartoon Network i Envision Racing uruchomiły mini-grę Climate E-Racers. Gracze mogą ścigać się ze sobą w pojazdach dostosowanych do e-odpadów zebranych w grze i podejmować wyzwania Mistrzów Klimatu. Włączenie e-odpadów do Mistrzów Klimatu gwarantuje, że przesłanie dotrze do dzieci w formie zabawy. Uruchomiony w maju Climate E-Racers odnotował już 1 milionów odwiedzin. Zespół Envision Racing od dawna stara się zachęcać fanów do ratowania planety w ramach programu „Race Against Climate Change”, a ostatnio skupia się na rosnącym problemie e-odpadów. W 2023 roku marka zaprezentowała pierwszy na świecie, w pełni nadający się do jazdy samochód wyścigowy, wykonany w całości z e-odpadów. – Czytaj także: Serwatka pozwoli na odzyskiwanie złota z elektrośmieci Źródło: informacja prasowa – Cartoon Network Fot. Canva (ToRyUK) Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.