Na wodór Nowy moduł do przechowywania wodoru w pojazdach od Toyoty 28 marca 2022 Na wodór Nowy moduł do przechowywania wodoru w pojazdach od Toyoty 28 marca 2022 Przeczytaj także Na wodór Pierwszy odrzutowiec VTOL napędzany wodorem. Rewolucyjny start-up ze Szwajcarii Szwajcarski start-up zaprezentował pierwszy na świecie luksusowy samolot pionowego startu i lądowania (VTOL), napędzany wodorem. Relatywnie niska cena tankowania i ogromny zasięg mogą zrewolucjonizować rynek lotniczy. Na wodór Rewolucyjne odkrycie: gigantyczne zasoby wodoru pod ziemią Według najnowszych badań, we wnętrzu ziemi może się znajdować nawet 6,2 biliona ton wodoru. Ilość ta mogłaby zaspokoić ludzkie potrzeby energetyczne przez najbliższe… 1000 lat! Wodór nie waży wiele, a gęstość jego energii jest trzy razy większa niż paliw kopalnych. Co zatem stoi na przeszkodzie rozwoju technologii wodorowych w transporcie? Znalezienie materiału, który pozwoli na przechowanie potrzebnych ilości tego pierwiastka. Toyota Motor opracowała nowy sposób na przechowywanie i transport wodoru. Reklama Wodór w transporcie Sprężony wodór w postaci gazowej oraz skroplony wodór nie mają wystarczającej gęstości objętościowej. Dlatego japoński producent samochodów wyszedł z inicjatywą, opracowując technologię wysokociśnieniowego zbiornika wodoru z żywicy. Toyota Motor podała, że moduł do magazynowania wodoru sprawdzi się w przypadku pojazdów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. W zależności od wielkości wysokociśnieniowe zbiorniki mają pojemność od 2,7 kg do 18,7 kg, a masy zbiornika wynoszą od 43, kg do 243,8 kg. Wysokociśnieniowy zbiornik na wodór jest pożądany nie tylko w branży motoryzacyjnej. Zarówno transport uliczny (autobusowy), kolejowy, jak i morski, potrzebują niskoemisyjnego źródła napędu. Zbiornik 70 megapaskali (MPa) sprawdzi się w każdej z tych form mobilności. Jednak używanie tych samych zbiorników w różnych formach transportu wymaga spełnienia różnych norm bezpieczeństwa. Nad tym mają czuwać specjalne urządzenia zabezpieczające. Model modułu do magazynowania wodoru, fot. greencarcongress.com/Toyota – Silnik opracowany dla samochodów jest obecnie przedmiotem wielu próśb ze strony tych, którzy chcieliby go używać w kolejnictwie, transporcie morskim i przeładunkach portowych, a także w generatorach ogniw paliwowych. Toyota opracowała ten moduł do przechowywania wodoru, aby odpowiedzieć na te wymagania i rozszerzyć wykorzystanie wodoru – podała firma. Testowanie Pierwsze testy nowego rozwiązania odbyły się z udziałem (FCEV) Toyoty Mirai z ogniwami paliwowymi. Pierwszy samochodowy zbiornik na wodór zaprezentowała ponad 20 lat temu w 2001 roku. Flagowym pojazdem wodorowym Toyoty, jest Mirai wykorzystująca reakcję chemiczną w ogniwach paliwowych do generowania energii. Wodorowa Toyota Yaris, eksperymentalny GR Yaris jest wyposażony w silnik spalinowy z wodorem jako paliwem, fot. newsroom.toyota.eu Toyota chce, aby wydajne i bezpieczne magazynowanie wodoru było możliwe w wielu miejscach, w których napełnianie wodorem jest trudne lub praktycznie niemożliwe – np. w portach albo na terenach górskich. Koncern chce rozszerzać technologię wodorową na szeroką skalę i aktywnie pracuje nad rozwijaniem propozycji dla pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi. – Wyobrażam sobie, że za 10 lat sprawy będą wyglądać trochę inaczej i mam nadzieję, że ludzie spojrzą wstecz i zobaczą, jak pozytywnie podeszliśmy do wyzwania i cieszyliśmy się każdą jego chwilą – mówi Akio Toyoda, prezes Toyota Motor Corporation. “Będziemy wytwarzać bezemisyjny wodór i rozdawać go za darmo”. Bill Gates inwestuje w ekologiczny, turkusowy wodór źródło: newsroom.toyota.eu, greencarcongress.com fot. główna Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.