Elektromobilność Polska produkuje najwięcej baterii litowo-jonowych02 marca 2021 Elektromobilność Polska produkuje najwięcej baterii litowo-jonowych02 marca 2021Przeczytaj także Elektromobilność InPost dostarczył niemal 30 milionów paczek autami elektrycznymi w 2022 roku InPost może pochwalić się największą flotą elektryczną wśród firm kurierskich w Polsce. Na koniec 2022 roku po polskich drogach poruszało… Elektromobilność Czego potrzebujemy, aby przyspieszyć rozwój e-mobilności w Polsce? [WYWIAD] Jak wynika z najnowszych danych PSPA, w Polsce na jeden punkt ładowania przypada ok. 13 samochodów z napędem elektrycznym. Według… Jak podaje brukselska organizacja Transport & Environment, obecnie najwięcej baterii litowo-jonowych jest produkowane w Polsce. Czołowa pozycja Polski wynika ze zlokalizowanej pod Wrocławiem fabryki koreańskiego producenta LG Energy Solution. Jednak zapotrzebowanie na baterie do elektryków w Europie będzie gwałtownie rosnąć. Spis treści Fabryka we Wrocławiu będzie produkować 100 GWh roczniePopyt na baterie gwałtownie wzrośnieWzrost sprzedaży elektryków napędza produkcję bateriiZmiana przepisów na korzyść recyklinguFabryka we Wrocławiu będzie produkować 100 GWh rocznieT&E zaznacza, że w tym roku europejska produkcja pokryje zapotrzebowanie koncernów motoryzacyjnych na kontynencie. Z kolei w nadchodzących latach to Europa ma eksportować baterie litowo-jonowe. LG Energy Solution do końca roku zamierza uruchomić wszystkie moce produkcyjne fabryki we Wrocławiu. Osiągając produkcję 100 GWh rocznie, wrocławska placówka stanie się największą na świecie fabryką baterii litowo-jonowych. Rafał Bajczuk z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych podkreśla, że w 2021 roku zapotrzebowanie na baterie do elektryków wyniesie ok. 90 GWh. Popyt na baterie gwałtownie wzrośnieT&E szacuje, że w 2025 roku wyniesie on 300 GWh, w 2030 roku – 700 GWh, natomiast w 2035 roku ponad 1300 GWh. Wiadomo, że kolejne fabryki baterii będą powstawać w Niemczech, Francji, Norwegii, Szwecji i na Węgrzech. Czynnikami decydującymi o lokalizacji fabryk są bliskość do zakładów motoryzacyjnych i ceny energii elektrycznej. Polska liderem w eksporcie autobusów elektrycznych w Unii EuropejskiejWzrost sprzedaży elektryków napędza produkcję bateriiW 2020 roku udział pojazdów elektrycznych w rynku europejskim wyniósł 10,5%, z czego 5,4% stanowiły elektryki bateryjne. T&E przewiduje, że ten odsetek może wzrosnąć do 21% w 2025 roku i 54% w 2030 roku. Analitycy T&E podkreślają jednak, że wzrost produkcji baterii w Europie nie spowoduje zależności od dostaw surowców z zagranicy. Akumulator pojazdu elektrycznego (EV) po poddaniu recyklingowi zużywa zaledwie 30 kg surowców, podczas gdy przeciętny samochód w czasie swojego życia spala do 17 000 litrów benzyny. – W przyszłości ta różnica będzie jeszcze większa, ponieważ wraz z rozwojem technologii produkcji baterii będzie spadać zapotrzebowanie na surowce. W ciągu następnej dekady ilość litu potrzebnego do wyprodukowania akumulatora pojazdu elektrycznego zmniejszy się o połowę, ilość kobaltu spadnie o ponad trzy czwarte, a niklu o około jedną piątą – czytamy komentarz Rafała Bajczuka na stronie transportenvironment.org. Licznik elektromobilności styczeń 2021. Hybrydy popularniejsze niż elektrykiZmiana przepisów na korzyść recyklinguKomisja Europejska pracuje nad nowelizacją dyrektywy bateryjnej. Jej celem jest recykling 95% miedzi, niklu i kobaltu oraz 70% litu ze zużytych baterii do 2030 roku. Źródło: PAP, transportenvironment.orgArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.