Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Pożegnanie pszczelej influencerki

pszczoła

Pożegnanie pszczelej influencerki

To jedna z najbardziej znanych pszczół. Wszystko za sprawą konta na instagramie. Bee_nfluencer zadebiutowała w sieci społecznościowej pod koniec kwietnia 2019 roku. Początkiem kwietnia tego roku pojawiła się informacja o jej śmierci. W tym czasie skradła serca wielu osób.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Śmiertelne pestycydy

Początkiem kwietnia na instagramowym koncie pszczoły pojawiło się zdjęcie jej grobu i informacja o śmierci. Pszczołę, która walczyła o ratunek gatunku pokonał „wróg”, a dokładniej pestycydy używane przez ludzi.

– Z najgłębszym smutkiem informujemy Was o wczorajszej śmierci naszego ukochanego B. To właśnie na polu, gdzie rosły jej ulubione kwiaty spotkała swojego najbardziej znienawidzonego wroga: pestycyd. I niestety to spotkanie było śmiertelne. Jej pamięć na zawsze pozostanie w sercu każdego, kto walczy o zachowanie pszczół. Walczmy dalej, bo tego na pewno by chciała. Dla tych, którzy chcą się jeszcze raz pożegnać, jej grób znajduje się na cmentarzu psów i innych zwierząt domowych w francuskiej miejscowości Asnières-sur-Seine czytamy na profilu na Instagramie.

smierc pszczoly
post informujący o śmierci pszczelej influencerki, źródło: instagram.com/bee_nfluencer/

Z życia pszczoły

Pszczółka została stworzona przez Fondation de France. Jej celem była ochrona i ratowanie przedstawicieli gatunku, a także zwrócenie uwagi na użyteczność pszczół w wielu obszarach gospodarki. Na co dzień dokumentowała owadzie życie. Mogliśmy zobaczyć, jak spędza czas wolny – pływa łódką, czyta gazetę, lepi bałwana ze śniegu czy wykonuje zwykłe „domowe” czynności – piecze ciasto, pakuje miód do słoików, myje się. Uczyła nas też dobrych zachowań, np. segregacji śmieci.

Szczytny cel

Jednak instagramowe konto służyło nie tylko rozrywce czy edukacji, ale przede wszystkim pomocy wymierającym pszczelim rodzinom. Pszczoła współpracowała z markami zaangażowanymi w ratowanie bioróżnorodności, by zbierać fundusze na ochronę pszczół. Została nawet ambasadorką najbardziej kultowego paryskiego domu towarowego Galeries Lafayette.

W ciągu dwóch lat pszczoła zarobiła 150 000 euro. To wszystko przychody z reklam. Dzięki temu sfinansowała wiele projektów prowadzonych przez organizację charytatywną Bee Fund.

Chociaż życie pszczoły dobiegło końca, jej misja tra nadal. Apel z jakim nas zostawiła to – ratujmy pszczoły!

Dlaczego pszczoły są ważne? Przeczytaj artykuły z naszego cyklu o pszczołach.

Co wiemy o pszczołach?

Jak samodzielnie zbudować domek dla pszczół?

Poznaj zaklinaczkę pszczół z TikToka

Poznaj 5 zaskakujących faktów o zapylaczach

Co dobrego możesz zrobić dla pszczół

Poznaj dary pszczół, o których nie miałeś pojęcia

źródło: instagram.com/bee_nfluencer, swiatoze.pl, noizz.pl, zdęcie: Dmitry Grigoriev/Unsplash

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.