OZE „SolarEV City” – model miasta OZE 19 stycznia 2021 OZE „SolarEV City” – model miasta OZE 19 stycznia 2021 Przeczytaj także OZE Chińczycy wybudowali generator pary o rekordowej mocy. Czy ta technologia ma szansę trafić do Europy? W chińskim mieście Bincheng powstał generator pary o rekordowej mocy. Dzięki zaawansowanej technologii elektrownia będzie mogła spalać niskiej jakości węgiel w niemal bezemisyjny sposób. OZE Więzienie zasilane biogazem? Przy pewnym zakładzie karnym we Wschodniej Afryce wybudowano małą biogazownię. Wytwarzane w niej paliwo z odpadów żywnościowych posłuży do przygotowywania kolejnych posiłków. Japońscy naukowcy stworzyli pionierski model miasta, które integruje ekologiczne źródła energii i zaspokaja tym sposobem od 50 do 95% zapotrzebowania na energię wielkich metropolii. Jak to możliwe? Odpowiadamy. Reklama Spis treści ToggleMiasto przyszłościModelWynikiRealizacja Miasto przyszłości Już nazwa opracowanego modelu SolarEV City zdradza, o jakie źródła energii chodzi. Naukowcy doszli do wniosku, że da się połączyć efektywność paneli fotowoltaicznych zamontowanych na dachach miejskich budynków z akumulatorami pojazdów elektrycznych, poruszających się po ulicach. Takie połączenie umożliwia zrównoważenie sieci i maksymalizację wykorzystania energii. Projekt jest wstępnym planem, który może przyczynić się do ograniczenia zanieczyszczeń i zmniejszenia kosztów energii w japońskich metropoliach, takich jak Kioto, Sapporo, Niigata, Kawasaki, Korimaya, czy Okayama. Model Naukowcy pod kierunkiem japońskiego Narodowego Instytutu Badań nad Środowiskiem doszli do wniosku, że panelami fotowoltaicznymi mogliby obłożyć 70% powierzchni dachowych w mieście. Założono też, że każdy poruszający się po drodze samochód, jest pojazdem elektrycznym, który posiada połowę tak dużą pojemność akumulatora, że może połowy nie zużywać. W badaniu wzięto pod uwagę czynniki takie jak gęstość zaludnienia, branże działające w każdym regionie i lokalny klimat. Skończy się długowieczność? Japońskie wody skażone mikroplastikiem Wyniki Japońskie miasta objęte takim modelem mogłyby zaspokoić od 50 do 95% całkowitego zapotrzebowania na energię (w zależności od powyższych czynników), zmniejszyłaby się także emisja CO2 (nawet do ponad 90%) oraz obniżono by koszty energii nawet o 40%. Koncepcja może odnieść najlepsze efekty w przypadku miejsc położonych na niższych szerokościach geograficznych. Dodatkowe korzyści to maksymalne wykorzystanie akumulatorów w samochodach oraz niższe, niż w przypadku aut spalinowych, koszty konserwacji pojazdów elektrycznych. Pełne szczegóły modelu zostały opublikowane w artykule “SolarEV City concept: Building the next urban power and mobility systems” w czasopiśmie Environmental Research Letters. Realizacja Grupa badaczy twierdzi, że model można zastosować w praktyce. Naukowcy apelują o dofinansowanie pojazdów elektrycznych i zmianę opłat sieciowych za korzystanie z linii dystrybucji. Nawołują do wdrożenia rygorystycznej polityki przeciwko zanieczyszczeniom powietrza i emisji CO2. Pomóc miałyby m.in. surowsze kary. – Pokazaliśmy, że połączenie ogniw PV z elektromobilnością może być strategią dekarbonizacji w miejskim systemie energii i transporcie. Pomysł ten może stanowić bazę dla wielu systemów miejskich – zarówno dla krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Model realizuje cele ustanowione podczas porozumienia paryskiego. Celem modelu jest zapewnienie wszystkim dostępu do przystępnej cenowo, niezawodnej, zrównoważonej i nowoczesnej formy energii – skomentowali badacze. źródło: pv-magazine.com Polska będzie współpracować z Japonią w zakresie energetyki atomowej Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.