OZE „SolarEV City” – model miasta OZE 19 stycznia 2021 OZE „SolarEV City” – model miasta OZE 19 stycznia 2021 Przeczytaj także OZE Ciepło z kanałów? Już wkrótce to możliwe Charakterystyczne londyńskie obiekty, takie jak Pałac Westminsterski i Downing Street, będą ogrzewane za pomocą nadmiaru ciepła wytwarzanego przez metro, kanały i rzekę Tamizę. “Te nowe niskoemisyjne sieci ciepłownicze będą korzystać z lokalnych źródeł ciepła odpadowego, dostarczając czystą i niedrogą energię” – zapowiedział radny Partii Pracy. OZE Czy pompa ciepła jest w stanie skutecznie obniżyć rachunki za prąd? Zobacz, jeśli jesteś właścicielem domu Ogrzewanie domu pompą ciepła to rozwiązanie, na które decyduje się wiele osób. Co za nim przemawia? Czy pompa ciepła jest w stanie skutecznie obniżyć rachunki za energię? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule. Artykuł sponsorowany Japońscy naukowcy stworzyli pionierski model miasta, które integruje ekologiczne źródła energii i zaspokaja tym sposobem od 50 do 95% zapotrzebowania na energię wielkich metropolii. Jak to możliwe? Odpowiadamy. Reklama Spis treści ToggleMiasto przyszłościModelWynikiRealizacja Miasto przyszłości Już nazwa opracowanego modelu SolarEV City zdradza, o jakie źródła energii chodzi. Naukowcy doszli do wniosku, że da się połączyć efektywność paneli fotowoltaicznych zamontowanych na dachach miejskich budynków z akumulatorami pojazdów elektrycznych, poruszających się po ulicach. Takie połączenie umożliwia zrównoważenie sieci i maksymalizację wykorzystania energii. Projekt jest wstępnym planem, który może przyczynić się do ograniczenia zanieczyszczeń i zmniejszenia kosztów energii w japońskich metropoliach, takich jak Kioto, Sapporo, Niigata, Kawasaki, Korimaya, czy Okayama. Model Naukowcy pod kierunkiem japońskiego Narodowego Instytutu Badań nad Środowiskiem doszli do wniosku, że panelami fotowoltaicznymi mogliby obłożyć 70% powierzchni dachowych w mieście. Założono też, że każdy poruszający się po drodze samochód, jest pojazdem elektrycznym, który posiada połowę tak dużą pojemność akumulatora, że może połowy nie zużywać. W badaniu wzięto pod uwagę czynniki takie jak gęstość zaludnienia, branże działające w każdym regionie i lokalny klimat. Skończy się długowieczność? Japońskie wody skażone mikroplastikiem Wyniki Japońskie miasta objęte takim modelem mogłyby zaspokoić od 50 do 95% całkowitego zapotrzebowania na energię (w zależności od powyższych czynników), zmniejszyłaby się także emisja CO2 (nawet do ponad 90%) oraz obniżono by koszty energii nawet o 40%. Koncepcja może odnieść najlepsze efekty w przypadku miejsc położonych na niższych szerokościach geograficznych. Dodatkowe korzyści to maksymalne wykorzystanie akumulatorów w samochodach oraz niższe, niż w przypadku aut spalinowych, koszty konserwacji pojazdów elektrycznych. Pełne szczegóły modelu zostały opublikowane w artykule “SolarEV City concept: Building the next urban power and mobility systems” w czasopiśmie Environmental Research Letters. Realizacja Grupa badaczy twierdzi, że model można zastosować w praktyce. Naukowcy apelują o dofinansowanie pojazdów elektrycznych i zmianę opłat sieciowych za korzystanie z linii dystrybucji. Nawołują do wdrożenia rygorystycznej polityki przeciwko zanieczyszczeniom powietrza i emisji CO2. Pomóc miałyby m.in. surowsze kary. – Pokazaliśmy, że połączenie ogniw PV z elektromobilnością może być strategią dekarbonizacji w miejskim systemie energii i transporcie. Pomysł ten może stanowić bazę dla wielu systemów miejskich – zarówno dla krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Model realizuje cele ustanowione podczas porozumienia paryskiego. Celem modelu jest zapewnienie wszystkim dostępu do przystępnej cenowo, niezawodnej, zrównoważonej i nowoczesnej formy energii – skomentowali badacze. źródło: pv-magazine.com Polska będzie współpracować z Japonią w zakresie energetyki atomowej Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.